Se flere på HITME.NO

Myslördag!

2010-11-2021:53:23
Skrivet av Sandra Edlund

Gud vad skönt med helg! Veckan har känts otroligt lång och jobbig... Det har varit lite dystert inom mig men jag har haft många härliga vänner här som hälsat på och gjort mina dagar lite roligare! Stor puss till er mina söta vänner! Tack för er omtanke!

Idag så kändes det så skönt att vakna och känna att jag inte hade några måsten. Det enda jag hade i åtanke var att ta hand om min kära sjukling här hemma som ligger nedbäddad och snörvlar. Stackarn!

Men jag tog mig en tur in till tuna Park för at hoppas hitta lite shoipping, söta grannen Emma gjorde mig sällskap men tyvärr så åkte jag därifrån tomhänt! Inget dök åt fröken Sandra ;)

Istället svängde jag förbi mataffären på hemvägen och lördags handlade massa gott! Blev jättesugen på att göra hemmalagade nötfärsbiffar med mögel ost i mitten och tillhörande hasselbackspotatis och gräddsås.

Så jag inhandlade allt som behövds och åkte hem till herrn för att förbereda. En fördrink till sjuklingen medans han låg på soffan och en fruktig drink till kvällens värdinna.
Som tur var kände sjuklingen lite smak och maten fick högsta betyg, vi kunde helt enkelt inte sluta äta! Det var fruktansvärt gott! Hade även i lite chili/paprika creme fraiche i biffarna så det blev lite spicy! SUPERGOTT!

När vi ätit klart förberedde jag för desserten som bidde Irish Coffe och några utvalda chokladbitar jag köpte vid special lösviktsgodiset!



En mycket mysig lördagskväll hemma i huset! Snön utanför gör att det känns riktigt juligt! :) Härligt!
Sist men inte minst så väntar en nybäddad säng i sovrummet!

The perfect end of a perfect day!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback