Se flere på HITME.NO

Burrigt underbart :)

2010-01-1113:36:26
Skrivet av Sandra Edlund

Helt otroligt vilken kyla vi haft hela vintern! Jag vet att jag tänkte när första snön kom "hoppas den håller sig kvar till julafton iaf" Vilken den gjort och mer därtill :) Första riktiga vintern på lääänge....

Så jag måste ju säga att installera braskaminen är det bästa beslut vi tagit med detta hus... Sen i fredags då den var besiktad och klar har vi bara myst framför brasan hela helgen! Galet mysigt!

Det första vi gjorde var att ta en lång promenad ute med Blackie, en promenad ute på isen precis innan solen gick ner gjorde oss riktigt kalla och ville in och tända brasan :)



Stora badbryggan under vintertid...



Blackie ute på isen....



Kärlek på isen mellan husse och hund....

Väl inne var det dags att sätta fart på brasan och värmen :) Vi var som 2 barn på julafton som skulle få öppna paket!






Såååå himla skönt och mysigt och bara sitta framför värmen!





Sen dess har den där gått varm hela helgen! Haft besök under hela helgen också som velat kommit och tittat på hur det blev.

På lördagen hade vi par middag med Magnus och Ann som kom med sin lille skrutt Svante! Innan de kom så städade vi ur julen och slängde ut granan. Passade även på att möblera om då... för 5:e gången nu tror jag :) Den här gången blev vi riktigt nöjda tror jag. Mkt mer centrum kring brasan nu och helt perfekt!





Jag verkligen älskar vårt hus och är så glad att vi fått uppleva allt detta! Man får inte glömma att uppskatta livet emellanåt också ;)

När Magnus och Ann kom bjöd vi på lite italiensk mat och hade en supertrevlig kväll. Tiden bara sprang iväg och vips så var den nästan 02.00.
Svante var med ganska länge och gillade att leka med Blackie. De blev bästisar efter att Svante hittade popcornskålen som han bjöd henne på :)







Det har varit en helt underbar helg! :)



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback