Se flere på HITME.NO

Underbar dag!

2010-04-1423:23:14
Skrivet av Sandra Edlund

Tänk om alla dagar kunde vara som idag! Det har varit en sån perfekt dag hela dagen idag!!

Baby var hemma under dagen då han både jobbat dag och natt igår. Han åkte och jobbade och jag jobbade med Ckrets halva natten. Kändes lite ovanligt att sova ensam i sängen när han var borta. Ombytta roller.. nu vet jag hur han känner det när jag inte är där : (

Vi sov ut idag iaf och gick upp för att njuta lite i solen. Gullig som han är åker han för att handla massa gottigott till en stor härlig brunch som han tillagade och vi avsmakade i solen. Vilken konstig känsla att vi båda var hemma den tiden på dagen! Men mysigt!!

Vi tog på oss solglasögonen och gick en riktigt långpromenad med Blackie! Det var länge sen vi gick en rikigt lång promenad och hon fick springa av sig. Hon var heeelt slut och tungan bara hängde efter halva vägen :)
Jag ångrar så att jag missade att ta med mig min systemkamera och fota alla vårtecken som vi gick och myste med. Området blommar upp så himla fint under den här årstiden... vem kunde ana att det skulle vara så mysigt att bo härute på våren? :)

När vi kom tillbaka var Baby redan rastlös. Det går inte att bara "vara" när man heter Robert Pettersson. Så han börja agera hantverkare och jag tog fram pensel och färg och flyttade ut mitt senaste projekt ute på altanen för att måla i solen.



Vilken känsla att stå ute och måla! Det slår nog allt :) Jag skulle kunna leva såhär förevigt! :)
I med lurar i öronen och låt kreativiteten flöda!

Sådär såg tavlan ut när jag fortsatt vad jag tidigare påbörjat och jag var inte alls nöjd med den, nästan så jag gav upp hoppet om den... Men efter att jag jobbat vidare med den idag så känns det bättre. Det är alltid mkt tråkigt grundjobb som ska göras med alla tavlor innan man kan börja jobba ordentligt!

Mitt i målningen kom vår blivande granne förbi a.k.a "världens bästa Karin" och fikade med oss. Vi satt och pratade skit en lång stund tills det var dags att fortsätta med ännu mer målning.

Kroppen känner av när man går runt och står i alla möjliga olika konstiga ställningar hela tiden runt duken (dukarna) så jag bestämde mig för att ta ett avkopplande bad när jag ändå behövde fräscha till mig.

Så när jag hoppade in i badet åkte Baby för att handla lite härligt kött som han ville grilla till kvällen!



Det har varit en sån lycka under hela dagen idag! Jag älskar allt jag har att se fram emot just nu! Vilket gör en extra glad när man går och tänker på det.

Jag önskar alla dagar kunde vara som idag! :)

Nu ska jag lägga mig till en film och vila mitt sönderstekta ansikte! Hahaa...

God Natt folket! ;)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback