Se flere på HITME.NO

Pengar går in och ut!

2009-11-3016:32:53
Skrivet av Sandra Edlund

Har just suttit och betalat räkningar och skrivit fakturor. Vissa saker är roligare än andra :) Är det något jag hatar så är det sånna onödigt dumma betalning som tex förseningsavgifter (!!!) eller faktura avgifter!

Hallå! Jag är glad om jag slipper få hem fakturan i min brevlåda inte nog med att jag ska behöva hålla koll på den sen utan jag ska även betala runt 25 kr för att få den hemskickad!

Nej nu har jag registrerat e-fakturor så jag slipper onödiga betalning och enklare kan betala :) Det tycker jag alla ni andra också borde göra!

Duktig Sandra!


Kommentarer:
Postat av: Josefin

Jo efaktura och autogiro är bättre. Annars blir det ju lätt några hundra mer i månaden bara på avgifter på fakturorna. Det kan man ha roligare för.

Postat av: Rodge

Absolut rätt! :)



Men de roliga i deras motivering av "aviseringsavgift" eller fakturakostnad" odyl benämningar på denna extra avgift, den brukar vara att det kostar att skicka ut brev, manuell hantering osv.



Men då blir man desto mer förvånad efter att ha valt deras e-faktura och man förväntar sig att deras dyra brevutskick skall upphöra, nehejdå blir der reklam o kampanjer o info brev på just e-fakturan varje månad istället, samma mängd brev från samtliga leverantörer, men utan avgiften dock som tur är :)



Några träd sparas inte in med e-fakturor tyvärr, som det borde göra ...



// Rodge

2009-12-01 | 21:40:32
URL: http://www.rogersundberg.com
Postat av: Pia

Synd bara att vissa företag iaf tar ut avgifter trots att man har efakturor o autogiro...



2009-12-01 | 22:07:15

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback