Se flere på HITME.NO

Världens snällaste människa är en taxichaufför!

2009-01-2400:24:50
Skrivet av Sandra Edlund

Som jag skrev tidigare så slutade kvällen lite otippat... är fortfarande lite chockad när jag tänker på det.

Nämligen så att på vägen hem i taxin så tog jag upp min mobil och ringde till Baby för att prata in ett meddelande på hans mobilsvar. Berätta att vi var påvägen hem och att kvällen hade varit jättebra...

Efter jag pratat klart så försöker jag komminucera med vår chaufför och blir irriterad när han inte svarar mig, vilket jag vet nu, berodde på att han inte förstod språket speciellt bra. Vi betalar och går upp till lägenheten när jag efter en stund märker att min mobil är borta! Först tror jag inte riktigt att den är borta, utan att jag bara inte kan hitta den. Men så ringer vi till den och det går inte fram några signaler, då började jag förstå att den inte var i närheten.

Den måste alltså vara i taxin!

Tack och hej mobiltelefon! Tänker jag...
Där fick han sig en extra slant på denna åktur... eller bara en ny mobil helt enkelt....

Men till alla er som har fördomar mot invandrarchaufförer så jag kan berätta att den här människan måste vara den snällaste person levande i detta land!

Jag ringer till min mobil ännu en gång och denna gång svarar personen i andra änden som kör taxibilen åt motsatta håll och på knakig svenska förklarar han för mig att han slutar jobba nu och ska lämna bilen till sin kollega.
Jag försöker få honom att förstå hur viktigt det är att jag får tag i min mobil, min tanke var att får jag inte den nu så kommer jag aldrig se den. Han säger att han ska fråga sin kollega om han kan lämna den till mig. Samtidigt som han är påväg för att lämna över bilen till hans kollega så försöker jag prata med taxibolaget som lättare förstår vad jag säger. Men deras policy är bara att han ska lämna in den till polisen så jag kan hämta den sen.
Det lät inte alls intressant i mina ögon... jag hade ju kontakt med honom som hade min mobil. Fruktansvärt frustrerande att inte kunna hämta den bara.
Hans kollega ville självklart inte åka och leverera denna mobil till mig så efter många samtal fram och tillbaka bestämmer sig denna snälla människa att ta sin egna bil för att åka 6 mil för att lämna mobilen till mig!!
 
Klockan hade då blivit tidig morgon och han hade lämnat sitt 12 timmars skift bakom sig! Han var inte ens i närheten av vart jag befann mig men ville så gärna hjälpa mig att få min mobil att han tog sig en extra timme i bilen för at leverera denna mobil till mig!

Klockan var 08.00 när han stod utanför porten där han lämnat av oss för ca 4 timmar sen! Vilken människa!! Helt otroligt, jag tror inte jag riktigt förstod det förrens jag vaknade idag. Han hade lika gärna kunnat stänga av mobilen och varit lite rikare. Vilken taxichaufför hade åkt med egen bil för att leverera en mobil som någon kund tappat!!?!! Och när han kommer fram säger han "förlåt"

Det var ju verkligen inte hans fel, jag tog hans namn och adress och ska garanterat skicka blombud och pengar för att han var så himla snäll! Vilken hero! Jag är otroligt tacksam...



Kommentarer:
Postat av: Ann

Ja, visst finns det snälla taxi-chaffisar!! Jag har träffat jättemånga! Bland annat en som kom hem till oss efter sitt skift för att lämna min kamera som jag glömt i taxin...

Haha ja det finns många historier!

Postat av: Mamsen

ja tänk om alla vore så. vilken värld vi skulle leva i då.



PS till småbarn o gamla så finns snören till vantat,glasögon ets....kanske skulle vara något för dej? ;-)))) DS

2009-01-24 | 15:21:12
Postat av: Jonna

Fy fan vilken tur!!!



Vilka jäkla avslutningar det har varit på våra torsdagskvällar... Får börja ses på någon annan veckodag istället ;-)



Skönt att läsa din blogg i fredags och se att du mådde bra, blev orolig när du inte svarade i telefonen på förmiddagen.



Tänkte om vi kunde prata mer om baddräkten snart? :-) Puss!

2009-01-26 | 14:54:39
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/
Postat av: Jonna

Fy fan vilken tur!!!



Vilka jäkla avslutningar det har varit på våra torsdagskvällar... Får börja ses på någon annan veckodag istället ;-)



Skönt att läsa din blogg i fredags och se att du mådde bra, blev orolig när du inte svarade i telefonen på förmiddagen.



Tänkte om vi kunde prata mer om baddräkten snart? :-) Puss!

2009-01-26 | 14:57:47
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaaa heeelt sjukt juh! Torsdagar verkar ha dålig karma över sig!



Ang. baddräkten så tänkte jag påbörja den inom kort. Har en ide i huvudet. Kanske måste ha lite mått runt höfterna på dig och över brösten så att det blir rätt storlek. Var det du som ville ha vaddering över brösten? Ska bara beställa hem lite grejer som fattas o sen kan jag börja :)



Puss o kram!

2009-01-26 | 16:10:28
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaaa heeelt sjukt juh! Torsdagar verkar ha dålig karma över sig!



Ang. baddräkten så tänkte jag påbörja den inom kort. Har en ide i huvudet. Kanske måste ha lite mått runt höfterna på dig och över brösten så att det blir rätt storlek. Var det du som ville ha vaddering över brösten? Ska bara beställa hem lite grejer som fattas o sen kan jag börja :)



Puss o kram!

2009-01-26 | 16:10:37
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback