Se flere på HITME.NO

Trött på att ständigt frysa!

2009-01-1214:52:32
Skrivet av Sandra Edlund

Är så himla trött på att frysa nu!

... och då menar jag inte utomhus, eftersom att det är plusgrader igen!

De flesta som känner mig vet att jag är en frusen person. Får alltid höra att jag har för lite underhudsfett för att hålla värmen. Kan stämma, men jag verkar ha en otroligt dålig blodcirkulation också. Fötter och fingrar är ständigt kalla.
"Sluta rök!" Får jag alltid höra.... svårt när man inte ens börjat!

Men dessa problem har jag aldrig varit med om tidigare. Att frysa utomhus, det kan jag förstå. Men i de lägenheter jag bott tidigare i har jag inte behövt gå runt med dubbla strumpor, tofflor, halsduk och mössa. Vilket är väldigt vanligt just nu! Det är ju inte så att jag fått mindre underhudsfett nu...

Ända sen det blev fjärrvärme i huset så har temperaturen sjunkit inomhus. Samt att det är första vintern som vi bor här så vi vet ju inte hur det varit tidigare. Men ett gammal hus som detta är tydligen svårt att få varmt. Det är drar in kyla från flera håll och kanter. När det var som kallast ute (ca -20 grader) hade vi som varmast 18 grader! Det var i sovrummet, i vardagsrummet var det 17 grader och i köket på golvet gick det knappt att gå. Ställde ner termometern och det var 13 grader!! Sjukt kallt! Det är t.o.m varmare i farstun än i vår lägenhet!

Jag tycker det är undligt hur man har rätt till att ha så lite som 18 grader i en hyresrätt! Ska man inte ens kunna gå i en t-shirt inomhus längre!? Jag får ständigt klä på mig koftor, tofflor och gärna halsduk. 
Med faktan att värmen stiger så skulle man kunna tro att vi skulle ha det varmast då vi bor högst. Men så fungerar det tydligen inte. Vi får istället kallst! Ologiskt, ja! 

Vi har blivit lovade att ha 21 grader, men borde inte det vara när det är som kallast? Ska vi verkligen behöva tända massa värmeljus varje dag för att få den temperaturen eller bjuda hem folk för att få lite kroppsvärme!? Och borde inte 18 graders regeln gälla i hela huset och inte bara på de varmaste ställena i lägenheten.

Temperaturen står på 20 grader just nu. Min näsa är kall, mina fingrar är isbitar, för att inte prata om mina tår! Vill nog inte veta hur kallt det är på golvet.

Som sagt, är så trött på att frysa!! Vad ska jag göra!? Fly landet och flytta till varmare klimat? Finns det något piller som kan värma inifrån?? Öka blodcirkulationen??? Eller ska jag helst enkelt behöva gå upp typ 15 kilo för att se om det hjälper????

På med halsduk och mössa nu....


Kommentarer:
Postat av: Ann

En whiskey borde ju värma inifrån, men det är frågan om det ska behövas en jävel varendra kväll om du fryser?? Hoppas hyresvärden får ordning på't, annars får ni se till att få avdrag på hyran,det är INTE meningen att man ska behöva gå runt med ytterkläder inomhus.

2009-01-12 | 16:59:17
Postat av: Sandra

Det där förslaget kommer Robban gilla.. hehe. Men som du säger jag kan ju inte sitta o dricka alkohol hela tiden. Komma full till jobbet är nog ingen hit heller :)

Betalar man så mkt i hyra som vi gör borde man åtminstone ha värme! Får hoppas det blir bättre snart!

Postat av: Ann

Nej, att komma full till jobbet är nog ingen hit - för chefen :-) Du själv får det nog bra mycket roligare ;-) hihi

2009-01-13 | 08:09:20
URL: http://annc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback