Se flere på HITME.NO

Birthday Brother!

2009-01-1318:49:18
Skrivet av Sandra Edlund

Happy Birthday Brother!

Idag fyller bror år, 28 år! Sjukt vad tiden flyger iväg. Åren går fortare än någonsin. Familjen Edlund var just över och åt mumsig tårta. På lördag fortsätter hans firande då han hyrt Guvenörsviten på Statt hotell då hans vänner kommer från hela Sverige och firar hans födelsedag!

Vad köper man till sin bror som kan köpa allt han vill ha själv? I julklapp gav han sig själv ett nytt badrum. Ni förstår själva hur svårt det är att mäta sig med det.
Men så fort vi var där fick vi massa tips till nästa födelsedag. Tårta hade han köpt (ett plus) småtallrikar att äta på; Nej. Kaffekoppar så det räckte, ehh.. Nej! Småskedar att äta med, just det. NEJ! Tårtspade.. HAHAHA! Ni förstår!

Varför är killar så extremt ointresserade av "heminredning" Saker som man faktiskt behöööver!? Om han nu kan köpa sig vad han vill, varför har han inte köpt dessa saker? Antagligen för att det inte är några roliga saker att köpa! Nästa år kommer jag inte fråga vad han önskar sig utan det är bara o gilla läget! Detta är sånna saker som ska finnas i varje hem! PUNKT!

Men vem är jag o snacka om hur saker o ting ska vara. Ett hem det har jag med diverse inredning så det räcker. Men hur tar jag hand om min egna kropp egentligen? Det är ju så man skäms!! Jag är, och har alltid varit, otroligt dålig på att hålla en bra kost! Jag kan alltid skylla lite på att jag har konstiga arbetstider. Men ibland går det för långt. Som igår och idag!

Detta jag nu delar med mig av kommer ni troligtvis aldrig mer höra. För jag tycker det är pinsamt dåligt!

Gårdagens frukost: Ingen...
Gårdagens lunch: Ingen...
Gårdagens middag: Nudlar med broccoli.
Gårdagens kvällsmat: Semla (min arbetskamrat var så snäll och bjöd oss arbetskamrater)
Dagens frukost: Pizza!! Skyller på mamma som ville äta när vi var ute o shoppade.
Dagens lunch: Det är väl tårtan då antar jag.

Nu är klockan snart 19.00 och jag har fortfaranade inte ätit någon middag, ska snart iväg och jobba. Ska det bli nudlar och broccoli idag igen? Det vore ju bedrövligt men ändå bättre än ingen mat alls...

Ni förstår vad jag menar va!? Det är katastrofalt! När ska jag någonsin bli bättre på det här. Ett nyårslöfte hade kanske suttit bra här!

Jag skulle behöva kostrådgivning tror jag...


Kommentarer:
Postat av: Ann

Ang. kostrådgivning: På hälsostudion jobbar (eller gjorde för ett par år sen iaf) en jätteduktig kvinna som heter Margareta som var dietist eller liknande, jättesnäll och bra!

Postat av: Ann

Ang. kostrådgivning. På hälsostudion jobbar (eller jobbade iaf för ett par år sen) en jätteduktig kvinna som heter Margareta som var dietist eller något sånt. Där kan man boka in sig för kostrådgivning, kostar ca 400:- har jag för, då är det rådgivning samt mätning av kilo, hur mycket vätska, muskler, fett etc man har i kroppen. Mycket intressant!!

2009-01-13 | 21:11:24
URL: http://annc.blogg.se/
Postat av: Nöjesextra.se

NÖJESEXTRA.SE utser nu landets bästa bloggare i en rad olika kategorier. Och denna blogg har blivit nominerad!

Nu vill vi veta vilka som är dina favoritbloggare.



Kom till vår sajt och tipsa oss!



http://nojesextra.se

2009-01-13 | 21:11:54
URL: http://nojesextra.se
Postat av: Cia

Du ju lite hopplös gumman. Tänk på att du har bara en kropp. Det finns inga reservdelar =)

Kram

2009-01-13 | 21:45:46
Postat av: Sandra

Tack för tipset Ann. Tror det vore något för mig. Ska se om jag kollar upp det eller om jag försöker fixa problemet själv!



Cia! Jag vet! Lite hopplös är jag, när det kommer till kost! Tycker själv det var pinsamt att erkänna det, samtidigt som jag försöker vara hård mot mig själv genom att skriva ner det. Men som sagt, idag har jag ätit frukost och hoppas jag kan ändra mina dåliga matvanor! :)

Hur har du det därborta förresten!? Hoppas Thailand tar hand om dig! Lite avis är jag, men vi åker ju snart vi med... snart, snart, alldeles snaaart! :) KRAM



2009-01-14 | 14:15:43
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback