Se flere på HITME.NO

Back in town from the Denmark/France

2007-06-1802:45:43
Skrivet av Sandra Edlund

Tillbaka i Eskilstuna efter en veckas utflykt!

Resan började ju inte så bra som ni kanske förstod..... och det var bara början.

Först att mitt tåg var inställt, sen att Marie checkat in passet och legitimation fortsatte med att när vi var framme i Köpenhamn hade halva vårt bagage försvunnit (dvs 2 väskor tillhörande Marie och Ella)
Väl framme på hotellet och helt slut, väl behövd av någon timme sömn innan vi skulle ut till banan visar det sig att vi inte får checka in... förrän kl 15.00 och vi skulle vara på banan kl 15.30!!

Vår vanliga tur! ;)

I vilket fall så var jag närvarande på banan, fysiskt iaf, psykiskt var jag nog i drömmarnas värld till mesta dels, tyvärr!
Att somna på banan mellan racen är ingen hit vill jag lova! Tur att det var spännande på slutet när Andreas tog segern annars hade jag nog slocknat helt o hållet!

En god natts sömn på ca 5 timmar för att sedan äta lite underbar frukost innan trippen fortsatte vidare mot Frankrike/Normandie!

Bild på framsidan av huset med "fisheye" objektiv

Väl framme i Normandie bodde vi 6 (7) personer i den sötaste lilla "villavillekulla" 3 våningshus. Jag, Marie, Ella, fotograf: Roger Sundberg, fotograf/designer: Anders Rolfsson och make-up artisten: Anya. Senare under veckan fick vi även besök av ännu en tös: Engla.

Normandie är ett otroligt fint område med många gröna områden, vilket inte skulle existera om det inte vore för det fuktiga klimatet dvs regnet som skurade hit och dit.
Otroligt skiftande väder har det varit under veckan. Dock inte så mkt sol som jag hoppats på men det blev riktigt bra bildmaterial och längtar efter att få allt material att gå igenom.

Behind the scen bild från en fotosession

Trevliga middagar med rödvin om kvällarna och många goda skratt har vi haft under resan!
Vad skulle resan varit utan töserna Ella och Marie. Verkligen ett par toppen tjejer som jag gillar skarpt!
Är otroligt glad över att jag fick tillbringa denna vecka tillsammans med de.
Ska inte glömma Rogers insats som fotograf, riktigt bra jobbat, och tack till "Roffe" som sytt alla dessa otroligt fina bikinisar. Hade även min första erfarenhet som modell för "Roffe", riktigt nöjd är jag. Fick även med mig alla bilder från vår fotosession direkt vilket verkligen uppskattades! :)

Resultat efter min o "Roffes" fotosession

Sist men inte minst ska vi inte glömma den duktiga make-up tjejen Anya som verkligen hade en touch för att framhäva mina gröna ögon. Me like very much! Ett exempel kommer här:

Vi tog oss även nöjet att besöka den amerikanska kyrkogården i Colleville där det begravts flera tusentals soldater efter slaget i Normandie. Riktigt mäktigt att få vara där och se denna fina kyrokogård.

Amerikanska flaggan i topp för att hedra Amerikanerna

En begravningplats, karta över Omaha Beach, hela kyrkogården från distans och bild ner på Omaha Beach.

Inte bara allmänbildning, fotografering och trevligt sällskap existerade under resan. Får inte missa den goda Banana split desserten som åts efter en god middag på restaurang.

Sugen på en skopa grädde kanske.. hihi..
     Lägg även märke till Ellas min i bakgrunden "ska du verkligen äta det där!!"

Tillbaka i Sverige kan jag nu fortsätta mitt bloggande lite oftare, gick tyvärr inte att dokumentera resan vart efter resans gång tyvärr...