Se flere på HITME.NO

STEKtab i företagsrocken!

2010-11-2615:18:10
Skrivet av Sandra Edlund

Att vakna med en huvudvärk och halsont som inte vill försvinna är mindre kul! Ingen hund hemma som tycker synd om mig och ingen bil så jag kan hämta hem min lilla pluttis heller :(

Det är resultatet efter gårdagens företagsrock + att vi gick vidare till andra chansen! :)

Summan av gårdagen känns som ett fiasko för min del. Överlag har vi fått väldigt mkt positiv respons och publiken verkade gilla vårt framträdande! :) Det var säkert grymt som intryck överlag. Men det hade kunnat blivit så mkt bättre om arrangemanget varit bra och de ansvariga varit lite seriösare.

Inför tävlingen så har alla jobbat jättebra med att försöka göra det så bra som möjligt. Bl.a hade vi med oss ett grymt jäkla snyggt intro som gjorde mkt för vårt framträdande. Det sabbades bort helt då de inte fick igång det innan vi skulle upp på scen...(trots de påstått sig testat det och allt funkat innan)
På projektorn som lyste upp hela väggen bakom scenen såg man bara hur de försökte få igång klippet men misslyckades. Där stod vi och visste inte om vi skulle gå upp eller inte.... Skitråkigt men inte mkt att göra nåt åt just då!

Så vi kliver på scenen med ett rungande jubel och är övertända att köra igång! Börjar köra vår första låt "Pokerface" där vi ger järnet och rockar loss!
Mitt i allt stöter jag och Daniels gitarr ihop vilket gör att min mick går sönder!!!! Vilket ställer till det då jag har lead sången tillsammans med Johan som lägger på stämmor. Så låten får köras utan min sång vilket blir lite knasigt samtidgt som Daniel försöker stämma om sin gitarr som stämde ur sig i smällen.

Inför nästa låt går jag fram och försöker få hjälp av en av arrangörerna som står vid sidan av scen och berättar att min mick inte funkar då han bara rycker på axlarna (!!!!) Försöker få kontakt med ljudteknikern som inte reagerar!! Säger till de andra att jag har ingen mick så vi inte kan köra men det uppfattas inte och de kör igång ändå!! En 3:e mick som stod på scen får jag tag i och kollar om den är igång men hör inget när jag testar den så jag tror inte den är på. Men det visade sig att den var på utåt men ingen som helst medhörning! Alltså så hör jag inte ett jota av vad jag sjunger!

Eftersom det är jag som börjar på nästa låt börjar jag få lite panik och kör på utan att höra ett skit medhörning. Vilket kändes jävligt surt! Nämligen så hade vi lagt de 2 nästa låtarna ihop i varandra att jag inte kunde skrika till om att få medhörning förrän sista låten gick igång!

Det kanske var okej utåt ändå det vet inte jag men det värsta för mig blev nog bara att jag dippade i humöret totalt. Kändes sådär att stå på scen då och röja! :( Så därmed kändes det som ett fiasko för mig som laddat massa inför detta och verkligen sett fram emot det.

Såg att Lola lagt upp massa bilder iaf på Facebook från gårdagen så jag tänkte jag kunde dela med mig av! :)



I logen visar vi jag och Johan upp ett av alla våra backdrops :) Den största var 1 x 4 meter stor! :)



Så såg den ut! :)



Carola fick tag i en banderoll att vifta med!

































Den 10 december är det alltså dags igen att stå på scen och hoppas komma till final! Efter alla ursäkter från de ansvariga får vi hoppas att det går bättre då!

See ya there...?



Kommentarer:
Postat av: Lola

Fan va mkt bra bilder det blev=)

Klart vi är där och hejjar. Och fan om dom fökkar upp det igen, då jävlar ska vi klippa deras tung och göra kaos med dom.

Du höll humöret uppe utåt sett Sandra, all cred til dig=)



Massa kramizar

Postat av: Sandra

Tack för ett bra jobb med kameran! Alltid kul o se lite bilder efteråt! :)

Den 10:e it is! ;) Kul att ni hänger med som ett par trogna fans!

Det är tur man är van att bita ihop och köra på! Tack för credden!



Puss o Kram

2010-11-26 | 16:20:06
URL: http://www.ckrets.com

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback