Se flere på HITME.NO

Permanent make up!

2010-11-0122:17:50
Skrivet av Sandra Edlund

Bara för att bloggen stannar upp så lever ju faktiskt livet vidare och vissa saker måste man bara bita tag i och göra trots att man inte alls egentligen vill...

Så på Ckrets bloggen kan ni läsa lite om vad som hänt i helgen nere i Göteborg. Tyvärr var jag inte där personligen då jag hade annat inplanerat i Sthlm. Men jag väntar mer bilder att kunna publicera från kvällen där.

Bla. så hade jag inplanerat att åka till Sthlm på den där Workshopen för permanent Make up som jag tipsade om i ett tidigare inlägg. Jag är glad att min käreste rent av sparkade ut mig ur sängen för att jag inte skulle missa det då jag pratat så mkt om det tidigare. Och i efterhand är jag glad för att han gjorde det. Var väldigt intressant!

Har snott lite bilder från Annes blogg som jag kan visa:



Anne berättar lite om färgerna som de använder.



En av tjejerna som var där fick en gratis eyeliner gjord på plats (värd 4 000 kr) där vi fick se hur det gick till. Solvår heter hon som arbetat med detta i Norge sen många år tillbaka. Otroligt duktig på sin sak måste jag säga!



Resultatet efter att hon fått eyelinern! Så snyggt! Jag skulle verkligen vilja ha det själv men tyvärr så får man inte använda smink på 4 dagar för inflammationsrisk så jag kunde inte göra det då jag skulle iväg senare på gig under kvällen. Men en dag kanske jag skaffar det ändå?

3 timmar höll det på och vi fick testa att använda tatueringsmaskinen på egen hand vilket var riktigt häftigt. Lite nervöst och svettigt men det gick ändå bra! :)

 



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback