Se flere på HITME.NO

Social vs antisocial!

2009-10-2013:50:32
Skrivet av Sandra Edlund

Lika mkt som jag gillar att vara ute bland folk och vara social så tycker jag om att sitta hemma i min ensamhet och vara kreativ.
Som Anders från Svensk Motorsport sa till mig när han intervjuade mig för tidningen:

"Trivs man med sig själv så trivs man ofta i vilken situation man än är i"

Vilket stämmer väldigt bra på mig! Jag gillar att träffa nytt folk och spontant behöva prata med människor som jag aldrig pratat med tidigare och trivs därför med att jobba på mässor, vara ute på turne eller ha möten med nya människor.

Samtidigt som jag inte alls har ett socialt heltidsjobb utan alltid jobbar med samma människor varje natt och inget nytt folk råkar komma in för att handla något medans vi jobbar. Det mest sociala vi gör på jobbet är att prata med varandra... vilket också gör att vi har en bra och nära arbetsrelation.

Jag ser många fördelar med det också... Där kan man vara sig själv och behöver inte lägga på sig ett "fakeansikte" om du har en dålig dag. Du kan berätta att du har ont/mår dåligt/är trött/är grinig/har mensvärk eller vad som helst och du kan gå i din egna bubbla... tillskillnad från om du jobbar i butik då det måste vara jätte jobbigt att alltid vara på sitt utåtvisande strålande humör... Som faktiskt ingen människa kan vara på heltid. Då har de istället en annan talang genom att kuna lägga på sig en mask varje gång.

Jag hade nog klarat det också om jag jobbade i butik men just nu tycker jag det är skönt att jobba och vara antisocial.....






Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback