Se flere på HITME.NO

Ibland undrar man ju...

2008-10-1615:10:10
Skrivet av Sandra Edlund

Min mobil gick sönder igår! :( Så tyvärr har jag inte kunnat varit anträffbar eller kunnat läst några sms!

Självklart var det prio 1 idag att ta tag i! Utan mobil är man ingenting!

"Himla skönt att man tog en sån där mobilförsäkring" tänkte jag högt och  precis de orden gav hon mig nere i Telenor butiken när jag lämnar in den.
"Verkligen" håller jag med. Tills jag  kommer vidare.

Min mobil är..VAR! inte av den nyaste sorten och är väl snart 2 år gammal skulle jag chansa på! Efter att jag fick ringa kundservice och berätta vad som hänt så skulle jag då få en likadan mobil med mig hem. Så säger ialla fall försäljarna när de pratar för att betala extra för mobilförsäkringen! Men är man förvånad över att det inte är så! Knappast!

Jag får vänta mellan 2-4 veckor på att mobilen ska komma och då får jag betala 600 kr i självrisk!! Är ens mobilen värd så mkt i dagsläget!? Då har jag alltså betalat ca 50 kr varje månad i snart 2 år (=1200 kr) plus att jag sen ska betala 600 kr för att få  en likadan! (=1800 kr) Troooligt att den är värd det! No way!

Inte nog med det... tills jag får mobilen så får jag då så snällt låna en lånemobil. "Tack tack" säger jag tills jag går ut och ringer 2 samtal där båda två säger "hallå! hallå" "jag hör dig inte" Med full mottagning och samtal till en hemtelefon går jag tillbaka och säger "den här funkar inte, har ringt 2 samtal och ingen hör vad jag säger"

Gubben som hade lånemobilen innan mig lägger till "det gjorde den ju för mig" Jaha.. då drar de slutsatsen att mitt simkort har blivit förstört och ber mig beställa ett nytt som kostar 250 kr!! Skämtar ni!! OM jag skulle betala ett nytt simkort vill jag väl ändå veta till 100 % att det är det som är felet och inte bara för att en gubbe säger att den funkade nyss! Men det värsta av allt är att jag precis stått och läst om mobilförsäkringar i butiken då jag fick vänta där det står att nytt SIM-kort ingår i försäkringen! Så varför skulle jag betala överhuvudtaget!!??!!

Så vips så fick jag ett nytt SIM-kort iaf. Går ut ur butiken och ringer ett samtal. FORTFARANDE ingen som hör mig! Då går jag till närma "The phone house" butik och raka vägen fram till kassan! "Ge mig en ny mobil, Xperia verkar bra!" Berättar om att min mobil gick sönder igår och att jag fick en lånemobil som inte fungerar så nu vill jag bara ha en ny! Butiksbiträdet drar slutsatsen att micken är dålig, ger mig en handsfree "prova nu!" Jag ringer ett samtal och helt plötsligt hörs jag! Alltså var det telefonen det var fel på! SUCK! "Du kan behålla den tills Xperian kommer in för den är slut för tillfället" säger han! DET ÄR SERVICE!!

Så jävla trött på att saker alltid ska vara så komplicerat och på folk som inte kan sina jobb!! Inte den första dåliga erfarenheten jag har av telenor och det ska bli den sista för jag ska inte ha något mer med de att göra! PUNKT SLUT!



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback