Se flere på HITME.NO

En helg som byggare bob!

2008-05-1201:04:18
Skrivet av Sandra Edlund

Det har varit montering för fulla muggar här hemma i helgen! Under den varmaste och soligaste tiden på lördagen så satt vi inne och monterade ihop IKEA möbler! Låter näst intill olagligt att utföra sånna aktiviteter när det är så fint väder, men ibland så måste man verkligen!

Det var ett himla bök med det blir jäkligt bra när det blir klart! Finns lite smådetaljer att fixa med innan det är helt klart! Tänkte att ni skulle få se en bild när det är helt klart sen...

Det är extra rummet som vi håller på och ska inreda som ska bli vårt dressingroom! En vägg med långt stort sminkbord med tillhörande spegel som man kan vinkla så att man ser från alla håll o kanter. Tror det är därifrån min ångest över mig själv har framstått. Man är så van att se sig själv från en vinkel, på ett visst sätt. Sen nu så får man helt plötsligt se saker som man inte brukar se i vanliga fall. Tar nog ett bra tag innan man vänjer sig med de sidorna med!

Sen har vi den andra långsida som ska vara en öppen garderob på! Kommer bli hur bra som helst! Blir som att kliva in i en open closet! :) Just love it!!

Bilder kommer så småningom.

När kvällen närmade sig la vi ner byggverksamheten och unnade oss ett besök ner till Grappa där vi drack en flaska mousserande och åt gott!! Fick trevligt sällskap av ett annat par, Johan och Anna. Johan är butikschef på Carlings så på det sättet känner Robban och han varandra. Men vi avvek strax innan 10 tiden för att hälsa på i min gamla lägenhet där det var inflyttningsfest/födelsedagsfest!

Kändes väldigt mysko att stå utanför min gamla lägenhet med mitt namn på dörren och plinga på då någon annan öppnar och säger välkommen! Mysko känsla men det var väldigt kul o se hur de har det och hur de ändrat. Ommålat är det och lite andra smådetaljer som de ändrat. Allt med fördel för lägenheten!

image801

Här har vi nya inneboenden Jonna! Rar tjej det!

Det var full fart i lägenheten och klackarna slog i taket! För att inte nämna skumpa korkar! Hahaha.. Stackars Jonna! Någon hade varit lite rolig och skakat en flaska med skumpa, så när hon skulle öppna den small det ordentligt och jag tror halva flaskan sprutade ut i hela köket!! Haha... Hennes min med champagne i håret som droppade är oslagbar!! Lilla Tösen då! :)

Blev ett besök ner till Nybron sen och dansa lite! Behöver skaka av mig lite då och då ;)

Så efter all skumpa igår mådde jag som jag förtjänade! Sov länge, gick upp vid 12.30 tiden! Tog en tur ut i det fina vädret och hälsade på Robbans mor och far bla! Åt gott ute på deras altan och myste i solen. De åker bort till Grekland imorgon så vi passade på att säga hejdå! Vad härligt att åka iväg...

Sen begav vi oss hem igen för att fortsätta där vi avslutade meckandet! Så nu är det inte mkt kvar!! Har morgondagen till att fixa det sista och göra fint därinne!! *längtar*

Sen har det varit mys med glass, gossip girl och pokerspelande. Spelade en turnering där jag kom till finalbordet och så åkte jag ut på bubblan!!! Så surt!! All in med KK mot A10 och han fick in ett A! Surt som fan!! Usch....

Men men.. nu är det natti för mig!

*puss o kram*




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback