Se flere på HITME.NO

Bojkotta Bredbandsbolaget!!

2008-03-2801:56:01
Skrivet av Sandra Edlund

Sicken dag alltså!!

Var länge sen jag var så upprörd som jag varit idag över diverse saker! Bland annat så bad jag Bredbandsbolaget "fara o flyga"
Vilken jäkla tomtenisse jag fick på tråden!!

Ringde ju häromdagen för att flytta bredband och telefoni då de berättade den roliga nyheten att det skulle ta upp till 5 veckor! Och först då kunde de avgöra om det gick att få digital-tv i huset!

Vem vill sitta i en ny lägenhet utan varken TV, bredband eller telefon! Inte vi iaf! Uppsägningstiden är dock på 3 månader för att säga upp det. Men vid närmare efter tanke så var det faktiskt värt de kronorna! Vem kan leva utan internet...?? Herregyyyyd!
Så jag skulle ringa för att säga upp bredbandet idag, fick denna "tjomme" på tråden som uppenbarligen blev bestött av att vi inte ville vara kund hos de längre. Efter en bortkoppling kom han tillbaka och sa att det skulle kosta mig 495 kr extra pga avbruten flytt!!!
-Avbruten flytt! Sa jag...
- Ni sa ju att det inte gick att flytta bredbandet förrän jag flyttat ut, alltså är den ju inte startad. Vilket gör att du inte kan ta ut en extra avgift för det!
-Jo, men det är så att det administrativa arbetet är i full gång, säger tomten!
-Vad är det för administrativt arbete?
-Vi måste då granska noga att det går att få bredband på nya adressen!
-Men det har ni ju redan sagt att jag kan få, det kollade ni upp när jag ringde första gången. Innan jag bad om förflyttning! Så det stämde då alltså inte??
-Till största sannorlikhet så går det man vi kan inte garantera det!
-Alltså har ni sålt något till mig som kanske inte går att genomföra!!?? Det är ju nästan ännu värre!
-Vi håller inte på med någon välgörenhet här på Bredbandsbolaget!
-Nej men har ni hört talas om kundservice!!?? Det här var det värsta jag varit med om! Ni kan ju inte ta ut en extra utgift för något som ni inte påbörjat. Det var det värsta jag hört! Finns inte en chans att jag vill vara kund hos er längre!
-Som sagt vi håller inte på med någon välgörenhet! Och du har ju faktiskt fått flytten gratis!
-Ja, men då väntar jag tills ni flyttat abonnemanget och så säger jag upp det på en gång då. För det blir ju billigare i slutänden ändå!
-Ja då får du väl göra det!
-Jag kommer då aldrig rekomendera bredbandsbolaget till någon och jag kommer garanterat prata med tidningen jag jobbar på! Så kan vi höras mer då!!
-Ja gör det! Ha en trevlig dag...!!
______________________________

Ugnefär så lät det samtalet!! Jag var rasande! Vilken jäkla idiot! Och just sättet han betedde sig på....

Efter några minuter av lustgas så bestämde jag mig för att ringa upp och säga att jag gladeligen betalar de där 495 kr, bara jag slipper vara kund hos de!!

Fick då en annan person på tråden, som var betydligt vettigare och bad så heeemskt mkt om ursäkt för mitt tidigare bemötande och de skulle ta tag i det där på en gång..


.... och självklart kostade det ingen extra avgift att säga upp abonnemanget!

Jävla idiot...........


Kommentarer:
Postat av: Emma

Hahaha förlåt gumman men detta är ju helt bisarrt! Jag som själv sitter på en kundsupport kan säga att man aldrig ens FÅR uttala sig på det sätt som han gjorde, här skulle man säkert få gå på dan! *skrattar* Bra att du stod på dig iaf och att allt blev gratis till slut... kunden har alltid rätt, kom alltid ihåg det! ;)


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback