Se flere på HITME.NO

Julens tider...

2008-12-2721:33:22
Skrivet av Sandra Edlund

Jag hinner inte riktigt med nu när jag är sjuk. Orken räcker inte riktigt till och bloggen blir för nuvarande lite off. Tyvärr! Krafterna jag har går till det som är bestämt och det man verkligen försöker orka med.

Idag har det varit lill-julafton hemma hos Babys föräldrar tillsammans med lill-pojken Kevin och mormor Bengtsson (Babys mormor) som tyvärr inte kunde vara med under julafton.

Ingen julmat dagen till ära men en maaaassa paket, minst lika mycket paket idag som på självaste julafton. Helt sjukt!

Kom hem med en perfekt sylåda (massa småfack) bl.a så jag kan ha mer ordning på mina sygrejor! PERFEKT! :)
Sen fick jag massa bra saker, lika glad idag som på julafton, fast energin till glädje inte riktigt fanns med mig idag.

Älskar dagarna efter julafton när man känner sig som en helt ny person pga alla nya saker man fått. Det används nya handdukar, myser runt i en underbar morgonrock från Friis o Company, smörjs in i produkter från Body Shop, parfymeras med både Gucci och Dior parfymer och som sagt, man känner sig som en helt ny person. LOOOVE IT!

Kan dela med mig av några bilder från självaste julafton innan tiden flyger iväg allt för långt!



                           .......Jag i julutstyrseln vid julbordet.......



           ......julmaten står på serveringsbänken redo för att ätas......



                ......mormor är redo för mat i sin fina julhatt......



 ......Baby + familj ser roade ut under Kalle Anka (!!) en somnade t.o.m......



Men när det var dags för julklapps leken var alla på hugget! Leken går till så att vi köpt 2 paket var varav en summa på 100 kr per person. Julklapparna läggs upp på bordet och leken börjar med alla slår 2 tärningar vartefter varandra. Får du 2 lika vinner du en julklapp som du väljer ut. När alla julklappar är tagna töppnas alla paket och man ser vad alla fått, en person tar sen fram äggklockan och sätter en obestämd tid för de andra. Sen slås tärningen igen, men denna gång när du får 2 lika får du sno öppnat paket av någon annan!! Det var ett herrans liv om den där rödvinsflaskan bla.! Haha... att folk kan vara så desperata efter en 50 kronors vin är roligt!

Jag som hade nästan mest julklappar innan vi öppnade paketen slutade tomhänt när leken var slut! :( Så kul var det....!!!

Men jag blev inte tomhänt för det. Senare under kvällen delades det ut massa julklappar och jag blev som barn på nytt :)
Resten av kvällen bestod bla av musik, med så många musikaliska familjemedlemmar i Babys familj så blir det lätt att gittarrerna åker fram och det sjungs. Så mysigt!



                                   ......Babys bror sjunger o spelar lite.....

Där i vardagsrummet satt vi tills klockan blev närmare 23.30 då jag och Baby åkte vidare för att umgås lite med våra nära och kära vänner hemma hos Bokis. Vi brukar träffas under julafton för att dela med oss av våra julfiranden. Mkt trevligt!

Sen for vi hem när klockan närmade sig 02.00 och somnade belåtna i vår säng. Efter några timmars sömn var det dags att åka vidare för att äta lite tomtegröt och önska God Jul till fler familjemedlemar hemma hos Babys familj.
Där blev vi kvar tills det var dags att åka hem och ta emot vårt sällskap som skulle komma till kvällen. Hade jättetrevligt och jag är speciellt glad att Malin var med oss som sällan brukar vara hemma under juletider.

Under kvällens gång fick jag ont i halsen och gick hem tidigare än stängning. Sen vaknade jag med feber och en riktig förkylning. Där är jag nu! Ynklig och svag....


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback