Se flere på HITME.NO

Helgen är förbi!

2007-09-1801:03:40
Skrivet av Sandra Edlund

En minnesfull sådan har det varit!

Okey fredagen var väl inte så väldans kul på jobbet, men sen kom lördagen och därmed fick jag min mens som jag väntat på för att få börja med det nya preventivmedelet: Plåstret EVRA.

Troddet det skulle vara något för mig då jag har lite problem med att ta dessa piller i tid och blahablaha...

Satte mig för att läsa instruktionerna innan jag satte på plåstret. Rena döden att anväda dessa plåster. Kunde ju lika gärna vara en varningstriangel på förpackningen!!

Ska dela med mig lite av innehållsförteckningen:

De oftast rapporterade biverkningar:

Bröstsymptom, huvudvärk, reaktioner på applicerginsstället, illamående, migrän, buksmärtor/bukförstoring, kräkning, magtarmkatarr, omormalt pap test, depression, kraftiga menstruationer, bihåleinfektion, influensaliknande symptom, muskel-/ledvärk och smärta, allergisymptom, yrsel, matsmältningsproblem, tandproblem, viktökning, humörsvängningar, smärtsamma menstruationer, vulvovaginal infektion, oregelbundna eller oväntade vaginala blödningar, respiratoriska symptom, klåda/utslag, akne och urinvägsinfektion.

Mindre vanliga rapporterade biverkningar:

Reducerade eller ovanliga sinnesförnimmelser, hudinfektion, värmevallningar, svullnad, bröstsmärta/hjärtklappning, svimning, höjt blodtryck, muskelkramper, onormal skakning/koordinaton, hemorröjder, förhöjda blodfetter, muskelsvaghet, ökad/minskad secuallust, oro, aptitförändringar, sömnförändringar, smärta vid samlag, blodbrist, flytning från brösten, hudmissfärgning, svettning, blåsor i huden, håravfall, torr hy, åderbråck, ögonproblem och synförändringar.

Sällsynta biverkningar:

Rörlighetsförlust, sjukdom i gallblåsan, blodpropp inklusive blodpropp i lungan, alkoholintolerans onormal röst, muntorrhet, ökad salivavsöndring, onormal leverfunktion, viktminskning, blåmärken, paranoia, bröstaprofi och kall, fuktig hud!!!

Skapliga biverkningar eller vad säger man!!!

Men hård som man är satte man på det där plåstret och försökte att inte tänka på det. Vilket gick bra under lördagkvällen.
Gick hem till Emelie ( en gammal danskompis till mig) som jag inte träffat på jääättelänge och drack lite rödvin där tillsammans med de andra.
Jättemysig lägenhet bodde hon i tillsammans med sin hårlösa katt. Då hon inte tål "vanliga katter"

image385

image386

Mysig liten kisse... man kanske skulle införskaffa sig en :)
Lugn mamma du kan sitta kvar!!!
Behöver inte ringa och predika för mig om att jag inte har tid för det!!

Nåväl, kvällen fortsatte ner till Nybron, dansade lite och träffade på allt möjligt folk. Avslutade med en kebabtallrik som jag smaskade i mig hemma!

Sen bröt helvetet lös!!

Vaknade av en sån fruuuuktansvärd smärta i magen, kramper av mensvärk som var 1000 gånger starkare än vanlig smärta! Jag har aldrig varit med om något liknande och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag skakade av att det gjorde så ont och grät av frustration.
Kunde inte röra mig och låg sängliggandes vilket gjorde mig ännu mer ledsen då planeringen för dagen var en sthlms tripp till Chinateatern och se på Pablo Francisco!!

Det fick jag ju bara inte missa!!

Somnade till under eftermiddagen och vaknade av att smärtan lagt sig lite. Så jag gav mig fan på att jag skulle följa med på jippot! Sagt och gjort!

På med spackel, kläder och ett leende sen satt vi i bilen mot Sthlm. Det gick hyfsat bra, kände mig illamående och svimfärdig men det gick bra ändå.
Det var jag, Baby, Andreas och Merit som begav oss. Beställde bord på ett jättemysigt litet Thaiställe som hette Sabai-Sabai

image387

Efter lite god mat kändes det bättre och jag var redo för att skratta till Pablo Francisco o Co!

Riktigt bra stand-up var det!
Var där förra året och tittade även då och blev jätte impad av den andra amerikanska komikern Flip Schultz! www.flipisfunny.com Riktig lustigkurre det där :) Så jag blev extra glad när han var med i år igen!

De 2 svenska komikerna ( Janne Westerlund och Henrik Elmér) som också var "förband" var riktigt duktiga även de. Henrik Elmér som var nr 2 ut, körde en helt annan typ av stand-up. På sitt lilla charmiga vis, vilket var jätteroligt!

Pablo Francisco himself, han var sig lik. Lika rolig som förra året. Dock inte så mkt nytt material kanske som man hoppats på, men skrattade minst lika mkt den här gången som förra gången!

image388

                                                                      Pablo in action


Kunde åka hem med ett leende på läpparna och var glad över att jag kom iväg!


Kommentarer:
Postat av: SAndra

TA AV DIG PLÅSTRET!!!!
Sätt i p-stav i stället!!!
Du kan ju inte ha ett sådant där plåster på dig.. du skulle ju kunna börja röka och det verkar nästan bättre!!
Hör med läkaren om vad du kan göra..
Ska du ha det där på dig varie dag eller bara någon dag i månaden och sedan ska det täcka liksom hela månaden?
Tänk på hälsan...
Kram SAndra S

2007-09-18 | 13:51:56

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback