Se flere på HITME.NO

Back in Sweden!

2010-02-0718:49:55
Skrivet av Sandra Edlund

Då var man tillbaka på hemmaplan igen och jag har inte gjort annat än frusit sen vi klev av planet! Snacka om att kroppen anpassat sig efter värmen! Sov t.o.m med kläderna på i natt... och hur jag sov sen!!!! Klarade mig att hålla mig vaken till klockan blev 22.00 och sen kom jag inte upp från sängen förrän klockan närmade sig 14.00!! Det gick bara inte!!! sammanlagt nästan 16 timmars sömn... *ooops*

Eftersom tidsskillnaden gjorde att vi var 7 timmar efter så gick på upp på fredag morgon och blev upphämtade kl 12.00 från hotellet, det sista jag gjorde var att doppa fötterna i poolen och njöt av den sista solen innan det var dags att sitta på flygplatsen och vänta in flyget som var försenat!

När klockan nästan var 17.00 kom vi iväg och då vi firat vår sista kväll i Mexico dagen innan och varit rädd för att försova sig hade jag inte sovit speciellt mkt så jag låg och småslumrade hela tiden på planet. Men i de där stolarna går det ju inte riktigt att somna in så det blev en jobbig resa. Men ganska skönt då det var ett nattflyg och de släckte ner iaf.

Vi var framme klockan 10.35 på arlanda, svensk tid... vilket klockan egentligen var 03.35 fö oss då! Så gissa om man var trött när man klev av planet!!

Där på arlanda stod Karins syster Sofia och hennes kille och väntade på att säga hej.. och hejdå! Då de samma dag skulle åka vidare till Thailand för att semestra i 2 veckor. Det kändes lite konstigt att de skulle åka när vi precis kommit hem! Men man förstod känslan de hade.. vi hade ju precis haft den 2 veckor innan! :)

Sen åkte vi hem och då var klockan närmare 14.00 när vi var vid vårt saknade hus! Där väntade Johan och Kevin som varit hus och hundvakt under veckorna som vi varit borta!
Huset var nystädat och Blackie var nybadad och allting var jättefint när vi kom hem! Johan har verkligen varit jätteduktig när vi varit borta... han har fått skottat och fixat då det kommit så mkt snö när vi var borta! :)

Det var första gången som vi varit iväg sen vi köpte huset och det är självklart tråkigt att komma hem när man varit på en sån underbar semester, samtidigt som det känns lika kul att få komma hem till huset som vi saknat.. och inte prata om hur mkt vi saknat vår lilla sötnos Blackie! :) Hon var så glad och kelig när vi kom hem!

Johan och Kevin var kvar över natten och vi lagade lasagne tillsammans. Härligt med hemmalagat mat igen! :) Varit mkt gucamole de 2 sista veckorna ;)

Nu är vi ensamma hemma och man börjar komma tillbaka till verkligheten! Om nåra timmar ska jag tillbaka till jobbet igen men jag kan fortfarande känna känslan av att stoppa fötterna i den underbara sanden om jag blundar och tänker mig tillbaka! :)









Kommentarer:
Postat av: Jonna

Välkommen hem!



Det verkar som att ni blev nöjda med valet av resmål, är verkligen glad att ni tog beslutet att åka till Playa del Carmen istället för Thailand! :-) Ska bli kul att höra er berätta vad ni tyckte, och hur ni jämför Mexico med Thailand! Nu har ni testat båda ;-) Robban var väl lite skeptiskt och ville till Thailand haha! Vi är iaf helt sålda på Mexico och kan knappt vänta tills vi kan åka igen!



Hoppas att vi kan ses snart! Puss o kram

Postat av: Sandra

Tack!



Ja det har verkligen varit en superbra resa och vi är helnöjda med resmålet, även Robban som var fäst vid Thailand! :) Vore jättekul att ses o prata om resan, såg att du skickat inbjudan till tjejfest! Ska kolla upp hur datumet ser ut och hoppas att jag kan vara med! :) Hoppas det går bra med skolan för dig!! Puss o Kram

2010-02-08 | 15:44:40
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback