Se flere på HITME.NO

Något att tänka på!

2009-10-2622:42:09
Skrivet av Sandra Edlund

Jag vill bara påminna er alla om att rå om era kära i er omgivning...

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan alla må bättre och sämre i olika lägen.
Hösten är verkligen en tid då många går in i en höstdepression och känner att livet känns tråkigt. De härliga sommarkvällarna är borta och därmed de långa umgänges kvällarna runt grillen är också borta och istället sitter du hemma och tittar ut på regnet i fönstret.

Visst är det tråkigare... fast jag kan också tycka att det blir en mysigare årstid. Mer ljus tänds och fler filmer ses... men har man ingen att dela det med kanske man blir påmind om just DET och mår ännu sämre!?!

Det finns så många olika sätt man kan må dåligt på och det är väldigt få som verkligen visar hur de mår och pratar om det. Det tror jag är ett stort problem! Man måste få prata om hur man mår och alla FÅR må dåligt ibland. Så är det bara... ställ inte för höga krav på dig själv utan försök se det positiva hos dig själv. Finns alltid något du är stolt över i livet! Inte sant?

Tänk på hur du behandlar din omgivning. Du kanske har en väldig hård jargong och tänker inte riktigt på vad du säger och till vem du säger det. Alla kanske inte kan ta dina ord lätt. Dina ord kanske t.o.m sårar... fast det inte var din mening. När någon säger mobbning tänker vi alla tillbaka på grundskolan, där tror vi att mobbing pågår som mest och försöker hindra det. Men det vi inte tänker på är att även vi vuxna mobbar... fast vi pratar inte om det på jobbet som att det vore ett problem. Den handlar inte om att knuffas eller göra grimaser... men den finns där! Eller har jag fel?

Vill bara att vi ska tänka oss för hur vi behandlar varandra och tänka på vad man kan göra som kan få andra att må bra/bättre.....

Anledning till att alla dessa tanker kommer kring mig är för att idag var en väldigt sorgsen dag för min Babys familj då en nära väns son gick bort idag då han försökte ta livet av sig...

Han var lika gammal som mig och ingen visste att han mådde dåligt. Vi vet fortfarande inte vad som gjorde att han tog steget till att lämna denna plats. Att ta steget att hänga ett rep för att sätta sin hals i det....

Det enda vi vet är att det påverkade många i hans omgivning och vi lider verkligen med de!





Kommentarer:
Postat av: Karin

Gumman du har så rätt. Vi måste låta varandra må dåligt men då visa extra mycket att vi finns där så ingen någonsin kan undra om de är ensamma o älskade :( Sänder en extra stor kram till er båda

2009-10-27 | 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback