Se flere på HITME.NO

Helg!

2009-10-1120:57:37
Skrivet av Sandra Edlund

En hel helg har redan passerat och det bara swischade förbi!

Det har varit arbetsvecka för mig vilket innebär att jag jobbar ända fram till natten till lördagen. Men innan jag åkte iväg till jobbet på fredagkväll så var vi hemma hos familjen Peterzons då Babys pappa firade sin födelsedag. Sin 63:e födelsedag.... men han hade lika gärna fyllt 36 den där mannen. Så ung och fräsch ;)

Kvällen till ära hade jag bett om att få baka lite tårtor då jag kände mig sugen på att provbaka en prinsesstårta. Fast jag hade en egen ide om hur jag vill göra det men för säkerthets skulle så gjorde jag en ordinarie och en egen variant som innehöll choklad! :)

                                               Orginal prinsesstårta



   Mitt egna recept på prinsess tårta med smak av banan och choklad

Tårtorna var väldigt goda och populära! Inte varje dag man smaskar i sig så mkt gott. De bjöds både på mat och sen tårtor och fika. Innan jag skulle bege mig till jobbet så hade vi planerat ett litet set där vi spelade och sjöng för gästerna. Det var nervöst. Jag är inte van att sitta på en stol och ha sittande publik som sitter någon meter ifrån mig då jag sjunger, men det var uppskattat. Alltid lika kul att sjunga med Babys bror då vi har helt olika röster vilket blir en väldig kontrast. Hans röst är sjukt fin!

Efter en tuff natt på jobbet var jag äntligen hemma i sängen och sov några timmar innan jag skulle iväg på ett planeringsmöte jag satt tid för under lördagen. Nämligen så att detta med halloween party var intressant hos mina vänner att vi bestämt oss för att köra det vidare. Det som känns lite tråkigt är att det är knappt med tid fram till den 31 oktober och mkt som ska göras för att hinna och sen har jag hört många som inte kan då :( Men kan man verkligen sätta ett halloween party på en annan tid än den 31 oktober? Det är ju då det är alla helgona dag...

fortsättning på helgen kommer....



Kommentarer:
Postat av: Jonna

Åh, vilka fina tårtor!!!



Jag är fan knäckt över att jag jobbar hela dygnet den lördagen, kan inte ta ledigt heller eftersom vi åker till Mexico snart plus att vi ska bort i jul...



Men det kommer väl fler Alla Helgons :-) puss


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback