Se flere på HITME.NO

Hälsa och välbefinnande!

2009-11-3015:09:53
Skrivet av Sandra Edlund

Varför är det alltid samma sak?

Att jag alltid pressar mig i situationer som jag vet att jag inte mår bra av... fysiskt! När ska jag börja lyssna på min kropp och faktiskt ta hand om den istället för att alltid göra den illa...

Saker i livet kommer och går men kroppen kommer alltid vara densamma. Fast att jag blir äldre och äldre har jag förhoppningsvis inte levt en 3:e del av livet än så länge. Hur ska denna stackars kropp orka med hela mitt liv om jag inte lyssnar på den?

Efter att jag kom hem från Dreamhack öm och stel i varenda kroppsdel tittade jag mig i spegeln i badrummet och ser hur sne jag är i kroppen. Ena axeln är säkert 10 cm högre upp än vad den andra är och för att inte ha ont så går jag och spänner upp axlarna.

Jag har hört tidigare att man kan ha en sån hållning då man vanligtvis går runt med en handväska på axel och därmed höjer den axeln lite... men nu är det inte den axeln som jag har min handväska på så det beror inte på det iaf.

I mina dagar i livet har jag haft alldels för mkt kontakt med naprapater, kiropraktorer och sjukgymnaster. Efter noll resultat har jag tappat förtroendet för det och mådde bättre genom att vara stelare istället för att ständigt bli behandlad och få bieffekter. Med behandlingar 2 ggr i veckan och utan resultat kanske det inte är så konstigt?

Samma vecka som jag tog studenten var jag med om en bilolycka då jag fick en wiplashskada. Sen dess har jag dragits med detta problem. Sjukt jobbigt är det och jag blundar allt för ofta för det. För jag vill så mkt som jag egentligen inte borde...

Det är en stor del som jag hatar med min kropp :(



Kommentarer:
Postat av: Karin

Gumman du måste vara rädd om dig! Annars blir jag sur :) Kram

2009-11-30 | 18:03:36
Postat av: Rodge

Hm, ska kanske ta med dig till syrran någon gång (enköping), hon kan en hel del om den biten...



/7 Rodge


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback