Se flere på HITME.NO

Dop på farsdag!

2009-11-0915:10:54
Skrivet av Sandra Edlund

Har sovit jättedåligt i natt och det märks då jag har ont i huvudet. Kunde inte sova när Baby gick upp till jobbet så jag gjorde honom sällskap vid 07.00 och tog en kopp te. Men bäddade ner mig igen vid tv:n när han åkt.

Det är mysigt att vara upp så tidigt när det fortfarande är mörkt ute. Härlig känsla, men sen blir det liksom inte roligare... bara gråare :( Blir ju deprimerad bara genom att titta ut genom fönstret.

Men i helgen har jag haft det trevligt då jag och Karin bestämt oss för att ta en middag på tu man hand och bara umgås. Var länge sen vi snackade av oss och kunde skvallra lite. Vi beställde bord på Papas Tapas och gick vidare och tog oss lite drinkar här och där i stan. Var så himla trevligt!! Vi har alltid så mkt att prata om och där finns verkligen en vän som lyssnar! Det är en otroligt bra egenskap hos människor...

Tog mig en taxi hem efter att vi gjort stan och jag åkte hem med Eskilstuna Taxi och jag tänker aldrig åka med något annat bolag. Sist jag åkte taxi hem så blev jag rent utav rånad, så när jag slog upp dörren hemma var jag så förbannad. Taxiresan brukar kosta mellan 170 - 200 kr. När taxameter närmade sig 270 kr och vi fortfarande inte var framme knorrade jag och berättade vad det brukade kosta. Då brukar de kunna stänga av och ge ett fast pris, men inte han inte..... taxametern fortsatte och slutade på 295 kr när jag var framme!!
Denna gång kostade det 173 kr..... Eskilstuna Taxi som sagt... aldrig mer något annat bolag!

På söndagen skulle vi iväg på dop då Robbanss barndomsvän, Daniel och hans Carola döpte deras dotter, Leah. Robban och Daniel döptes samtidigt i samma kyrka och han hade frågat om Robban ville kompa honom på gitarren när han skulle sjunga en låt för Leah. "Du är det finaste jag vet" var låten och det var massa tårar i kyrkan då ingen visste om att de skulle sjunga/spela.



                                                      I kyrkan



                              Daniel och Robban med Leah efter dopet

Efter dopet begav vi oss vidare hem mot familjen Petterssons där det väntade en härlig middag och tårta! :)



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback