Se flere på HITME.NO

"Du jag o Bobby"

2009-05-1720:03:28
Skrivet av Sandra Edlund

Som sagt så har det varit hektiskt en tid och i all stress så skulle jag ta på mig en tight klänning och på något sätt lyckas jag vrida min axel så den hoppade ur led o tillbaka igen. Mindre skönt men fanns inte tid o tänka på det.

Vi tillbringade kvällen hemma hos familjen petezons då mamma Gunnel fyllde år! I födelsedagspresent hade jag, Robert och Johan spelat in en skiva tillsammans. Robban på gitarr och jag och Johan på sång. Jag tyckte vi kunde kalla oss " Jag du och Bobby" Hahahaaa...

Såhär låter det:



Jag älskar Johans röst, så härligt hes o rockig mot min pipa! Bra kontrast! Mamma Gunnel blev jätteglad o rörd! Men det var inte det enda hon fick utan hon fick även en tavla där Robban, Johan och Kevin hade varit och fotat sig hos fotograf Andre Karjel. Det blev lite tokigt över den här presenten då Robban så stolt hade rimmat på kortet (då jag alltid brukar vara den som rimmar annars) och han skrev något i stil med "här kommer en bild på dina grabbar och en större kommer snart om inget tabbar" Vilket menades att den stora tavlan kommer snart men så var det en liten bild på hur tavlan kommer att se ut.

Hon blir så rörd att hon börjar gråta och skickar runt kortet och helt plötsligt börjar folk titta på mig och gratulera och jag fattar ingenting!
"Varför grattar de mig, det är ju inte jag som fyller"
Men det visade sig att de andra tolkade Robbans rim som att jag var gravid och att "en större familj kommer..." typ!
Hahahahahaa... blev ett gott skratt när vi fick reda på det!

Det var första och sista gången Robban rimmade!!! ;)





                                       Jag och Mamma Gunnel

Jag var tyvärr tvungen att lämna festen då jag skulle jobba på natten, vilket gick mindre bra då min smärta i min axel kom över mig. Men jag envisades och gjorde så gott jag kunde. Men grät nästan när jag väl var hemma sen...

Det har varit otroligt jobbigt att känna sig handikappad men det blir bättre o bättre. Idag kan jag nästan ta hand om mig själv....


Kommentarer:
Postat av: ann

Vilka fina presenter, jag förstår att hon blev rörd! och rörd över roberts fina rim också ;-)

Spelade ni in flera låtar? Vore jättekul att få höra någon dag! Du sjöng jättefint, kul att höra er duett!



Kram

Postat av: Sandra

Ja, fast hon blev rörd utan att tro att jag var gravid! Finns det något hon älskar här i livet är det sina pojkar och ett kort på de fick henne i tårar...



Vi spelade inte in fler låtar, men jag la fram det som förslag. Så vi får se. Var ju jättekul att göra en duett med en kille! Härliga kontraster som sagt !

Har vi något nytt så hojtar jag till :)



Hur är det med er annars då!? Allt bra där ute i stugan?



Kram

2009-05-17 | 23:48:52
URL: http://blogg.ckrets.se
Postat av: ann

Btw, jag röstar också på bandnamnet 'Du, jag och Bobby'!

2009-05-18 | 09:51:03
URL: http://annc.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad bra ni sjöng!! Fy sjutton Sandra, du har så många talanger! Kram på dig!

2009-05-18 | 10:20:51
Postat av: Sandra

Ann: Hahahhaa.. ja, visst är det ett bra band namn! :)



Rebecca: Taaaack! Det gäller bara att våga sig på saker o ting :) Kram

2009-05-18 | 12:09:21
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Intet öga tort!!!!! Vad gulligt av er att ge bort en låt.

KRAMEN från en stolt moder.

2009-05-18 | 14:16:37
Postat av: Anonym

shord? Vad fan är det? Du är inte direkt duktig på engelska! Chord heter det och uttalas kård!

2009-06-02 | 15:13:38
Postat av: Sandra

Du har så rätt! Men tur nog har du valet att inte lyssna på låten om det stör dig. Personen den var tillägnad gillade den trots min dåliga engelska!

Tur var ju det!

2009-06-04 | 14:07:45
URL: http://blogg.ckrets.se

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback