Se flere på HITME.NO

Smögen.... the dirty life!

2009-07-1914:52:05
Skrivet av Sandra Edlund

Många timmar i bilen har det varit den här helgen.... men det var ändå nästan roligare än själva Smögen besöket.....

Finns 2 sätt att tolka det på med den meningen...

1. Vi åkte Ellas Corvette som ändå är väldigt rolig att köra.
2. Giget i Smögen sög hårt!


Jag skulle vilja säga att båda påståeenden stämmer!

Smögen är Smögen. Ett jättemysigt ställe som man gärna tillbringar några dagar när man ändå åkt så långt för att komma dit.
Vi åkte dit för gig som The Swedish Bikini Team och det var jag Ella och Caroline som stod som representanter. Planerna var att vi skulle ta oss en liten kombinerad semester med detta och stanna några dagar. Men det visade sig ganska snart bli ändringar på det då det öste ner regn och storm var på väg över den västa delen av Sverige.

Men det som var mest tragiskt var själva giget i det stora hela. Det var verkligen under ALL KRITIK! Tror faktiskt det är det sämsta jag varit med om i uppstyrning.

Efter 6 timmars resande ska jag och Ella möta upp Caroline som checkat in på campingen de fixat boeende åt oss. I telefonen garvar hon och säger att "Ni får se när ni kommer fram"

Boendet som de bokat är alltså en liten barack till vandrar hem där ungdomar festar och röjer, skitar ner och lever "hultsfredslivet"
Det är gemensamma toaletter och duschar, golvet är så äckligt att du absolut inte vill stå på det utan skor. Fastklistrade tuggummin ligger kvar på golvet och gud vet vad som gömmer sig i bakterieväg.
Rummet är så stort (läs litet)  att det precis finns plats för en gång mellan 2 våningssängar och där är det tänkt att vi ska övernatta!!

När 3 tjejer ska göra sig i ordning krävs något som kallas spegel och vi ser framför oss hur vi 3 tjejer ska blockera den stackars gemensamma toaletten där folk springer och ska in o pissa varannan kvart för att de druckit för många öl.

Hur tänkte de när de bokade detta!?!

The Swedish Bikini Team har varit bokade i Smögen sen år 2002 och ALDRIG har det varit så här dåligt. Jag har själv dock aldrig varit med tidigare men det jag fått berättat för mig har varit väldigt positivt....

Det som är ännu roligare med detta är att trots de bokat de i 7 års tid, varav det i stort sett alltid varit samma rutin inte hade en aaaaning om vad vi skulle göra under kvällen. Läser man inte ens raidern när man bokar??

Kommer till platsen och INGET finns där som står i vår raider. Det vi behöver för att kunna genomföra vår show är 3 trådlösa mickar.... INGEN mick finns på plats, förutom den DJ:en står och ylar i. (dvs icke användbar)
Elden får vi inte köra inomhus.
Då jag erbjuder att vi kan stå utanför för att få uppmärksamheten hitåt och ev. dra lite extra folk säger de kommentaren

- Asså.... vill ni väldigt gärna köra eld....?"

Ehhhh... !!!!

- Det är vad ni betalar för! säger jag och börjar bli full i skratt....

Enligt de så ville de bara att vi skulle vara på plats och mingla lite...! Inte riktigt så vi jobbar... och hur kan de tro att de gör oss en tjänst genom att gå runt och prata med svettiga, dynga 18 åringar som ska fram o kladda istället?

Vi inser att klockan tickar iväg och vi snart ska vara klara för att börja jobba och vi har varken ätit, gjort oss i ordning eller delat ut flyers som var en del av överenskommenlsen.

Innan vi går klagar vi på boendet på ett fint sätt och förklarar att vi iaf behöver en toalett på rummet , han skulle lösa det!
Vi tar oss till restaurangen som förövrigt är ett jättemysigt ställe med jättegod mat!
Kommer dit och få vänta en halvtimme på bord. Passar på att ta oss några goda drinkar och försöker njuta av Smögen.
Får tillslut bordet och kollar igenom menyn, bestämmer oss för mat men får vänta ca 20 minuter bara för att få beställa. 1 timme senare kommer maten... eller ja, 2 av beställningarna iaf. Caroline fick sin mat när vi ätit upp vår!

Humöret börjar dala väldigt när ingenting går vår väg men vi försöker se på det positivt ändå. För vår egna skull, inte direkt så man kan vända och åka närmare 50 mil tillbaka hem igen....

Det hela avstlutas med ett meddelande från den ansvarige:

"jag är jätteledsen men det går tyvärr inte att fixa något annat boende"

LOVELY!!

___________________________________




Kommentarer:
Postat av: josefin

låter som en lyckad kväll.ironi...hur kan man missa allt sånt när man bokar?

Postat av: Sandra

Ja säg det! Jag är lika förvånad jag!

2009-07-20 | 16:56:39
URL: http://blogg.ckrets.se
Postat av: Ella

Ja har sett kontraktet och raidern som skickades ner och det står klart och tydligt! Hur jäkla ouppmärksam får man va??

Vår "bokningskille" ska faktiskt ringa ner och klaga. Även han tycker det va under all kritik..

2009-07-20 | 18:15:39
URL: http://ellasweb.blogg.se/
Postat av: Irene

Ge mig telefonnumret! JAG ringer!

Vad hette stället?

2009-07-20 | 20:29:35
Postat av: Sandra

Ella: Bra att han ringer ner o berättar tycker jag! Skit ska skit ha!



Irene: "Baden" heter stället.

2009-07-21 | 12:13:19
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback