Se flere på HITME.NO

Trötter!

2009-12-1516:48:24
Skrivet av Sandra Edlund

Usch vad trött jag är.. kom på mig själv med att jag inte frånvarande i min närvaro då jag fastnar med blicken hela tiden. Skulle kunna gå och lägga mig en stund och frågan är om jag inte behöver göra det för att orka jobba.

Det är alltid lite extar mkt kring jul på jobbet och så är det mörkare tider så det blir väldigt stor skillnad mot att jobba under sommaren. Men det är bara att köra på!

Samtidigt kan man bli väldigt trött på jobbet också. Då det är otroligt dålig stämning just nu så kallade 2 av våra chefer och ordförandet i vårt fackförbud till ett möte. Tanken var att vi skulle gå igenom oklarheter som verkade finnas. Men det hela slutade i att det enda vi diskuterade var hur fel vi gjorde på natten där jag jobbar. Detta schema vi har är väldigt speciellt och finns mer eller mindre inga direkta tider på hur vi jobbar och mellan vilka tider. Vi ska mer eller mindre alltid bara finnas där när vi behövs. Vilka tycker det är världens sämsta schema och vi som jobbar med det försöker göra det så bra som möjligt genom att ta på oss extra ibland för att underlätta för oss själva. Då hamnar vi i arbetsförhållande jag aldrig hade klarat om mina arbetskollegor hade tagit på sig mer än vad jag klarar. Knappt att jag orkar det ibland ändå, men vi biter i det sura för att få något gott...

Sen kommer sånna här veckor när vi helt plötsligt behövs extra mkt! Vi kallas in extra tidigt och ska jobba dubbelt så mkt och det är sånt vi är medvetna om men samtidigt blir man lite less på att få veta det mindre än 24 timmar innan det är dags!! Planer ska alltid ändras pga att vi inte får information i tid! Det räknas alltid med att vi ska fixa det. Vilket vi gör också... men det som stör mig ännu mer är att ändå är det VI som alltid är svarta fåret på jobbet för att vi inte jobbar tillräckligt!

Verkar som det glöms bort när vi ställer upp och jobbar extra.... vi jobbar i ett utan raster pga tidspress och aldrig får vi extra betalt för något heller. Övertid finns inte i vår överenskommelse. Vilket vi godkänt också.

Nej... jag är så less på att vara den som folk ska snacka skit om, när man faktiskt  jobbar och sliter utan att folk ser det!


Kommentarer:
Postat av: jewa

hva er det egentlig du jobber med? høres ut som du treng en ny jobb....

2009-12-15 | 17:27:47
Postat av: Jonna

Usch vilken jobbig känsla att inte känna sig uppskattad för det jobb man gör. Hoppas verkligen att det blir en förbättring!



Gulligt med överraskningsdejten som Robban och den andra killen fixat! :-) Killar KAN! ;-)



Puss o kram!


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback