Se flere på HITME.NO

Till mina nära och kära....

2009-12-1313:29:01
Skrivet av Sandra Edlund

Har varit på riktigt deppigt humör sen helgens start tråkigt nog. Hade planerat denna helg och ändrat och fixat och så blev det bara pannkaka av alltihopa.

Känns så tråkigt när man ser fram emot saker och så blir det inställt och avhopp precis innan. Precis så var det nu. Hade bjudit in några få för julpyssel och bak och prel. bokat lördag, men sen fick jag förfrågan på ett jobb då så vi flyttade det till fredagen. Tyvärr var dagarna lite tokiga också för att vissa kunde inte lördag och vissa kunde inte fredag. Men jag valde att köra på fredag p.g.a jobbet som jag behövde pengar för.

Så på fredagen höll jag igång här hemma från att jag vaknade tills det var dags för folket att komma. Skrubbade och städade hela huset och inhandlade massa saker inför bak och glögg för alla + små överraskningar till barnen som skulle komma. I allra sista stund när vi sitter och väntar på att folk ska komma får jag ett mess med att de ställer in, då gick luften ur mig. Klart besviken men tyvärr så mådde de inte bra så det var ju inte så mkt att göra, men helt plötsligt blev 4 mindre och allt jag fixat var nu förgäves.

Inte nog med det, utan jobbet som jag anpassat efter på lördagen blev inte heller av så där satt man och hade lika gärna kunnat köra som planerat från första början. Känns ju jättetråkigt såhär i efterhand och känns dumt mot de vi fick ändra för. Ber om ursäkt för det!

Men jag tror summan av alla dessa småsaker rann över då den senaste tiden bara haft massa motgångar och jobbiga perioder. Tänker jag tillbaka på året så finns det tyvärr massor av tråkiga saker som har hänt och massa saker som jag önskar vore annorlunda men jag har försökt hålla huvudet högt i alla lägen och fokuserat på det positiva. För det finns ju mycket av det också, men blundar man bara för sånt som är jobbigt slår det tillbaka någongång antar jag.

Jag värnar väldigt mkt om de jag tycker om och jag vet inte om jag är dålig på att visa det eller gör något annat fel. För ibland känns det som att det inte är ömsesidigt. Ett bra nyårslöfte kanske att bli bättre på att visa min uppskattning mot folk?

* Jag vill att mina vänner som jag inte träffar så ofta ska veta att jag saknar de och hoppas vi ses snart.
* Jag hoppas att dessa dåliga förhållanden på jobbet blir bättre och ändrar sig så det blir en trivsam miljö därute.
* Jag önskar att min föredetta som just fått reda på att han har lungcancer klarar sig ur det och får en god jul trots omständigheterna.
* Och sist men inte minst vill jag att min familj och släkt ska veta att jag tycker om de och tänker på de! Krama om varandra från mig!




Kommentarer:
Postat av: eMMa

Men gumman då!! :( Det är nu jag önskar jag var hemma så jag kunde komma över och krama om dig!! Men snart är det jul, då ska vi kramas och ha det skoj och ta igen en massa tid!! KRAAAAAAAAAAAAAAM

Postat av: Jonna

Vilket fint inlägg, fullt av känslor! Känner igen mig så mycket, har haft en stressig höst med 2 jobb och att jag inte orkat och hunnit träffa familj och vänner så mycket som jag velat har varit skittråkigt!



Men nu när jag ska börja plugga på MdH i januari så kommer jag vara i Eskilstuna MASSOR och då kommer vi kunna träffas massa :-) Jag kommer sova hos Lotta en hel del och jag kan komma ut till er och ha myskvällar :-) LATTE! Haha!



Massa pussar och kramar!

2009-12-13 | 19:33:47
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com
Postat av: Sandra

Emma: Jaaaaa, blev jätteglad över att du ville komma i jul! Var ju jätte jätte länge sen vi sågs nu! Får kramas och ta igen allt då ;)



Jonna: Ja, visst är det jobbigt vissa stunder... men vad kul för dig att du ska börja plugga här! Det är ju alldeles förträffligt ;) Jätteglad för din skull.. ibland kan man bli lycklig genom andra!



Massa stora kramar till er båda!! :)

2009-12-13 | 21:58:20
URL: http://blogg.ckrets.se
Postat av: Mamsen

STORA,STORA,STORA kramar ifrån mej.

2009-12-14 | 03:06:55
Postat av: Ann

Skickar också en kram!

2009-12-14 | 08:54:11
Postat av: Rebecca

Min fina vän Sandra, saknar dig jättemycket! Är inte så bra på att höra av mig alltid, men tänker på dig mycket. Hoppas du får en fin jul med dina nära o kära. Vi kanske kan ses nåt i jul? kommer hem på juldan och stannar några dar. Vill ju så gärna se hur ni bor också! KRAM till dig!

2009-12-14 | 22:26:01
Postat av: Sandra

Tack vännen! Tänker på dig med... Roliga minnen har man från skoltiden :) vad kul att du är hemma i jul, vill du så är du jättevälkommen att umgås med oss på juldagen. Vi är några tjejer som ska träffas o gå ut sen. Bl.a. Emma o Nslin som du vet vilka de är. Vore jättekul! Hojta till i så fall! :) KRAM

2009-12-15 | 22:59:51
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback