Se flere på HITME.NO

En fullspäckad lördag!

2008-11-1616:15:53
Skrivet av Sandra Edlund

Vi hade turen att få biljetter till Henrik Schyfferts föreställning som gick igår på Eskilstuna Teatern. Vi hade 3 biljetter så mamma var den lycklige som fick följa med oss! Hon kan behöva lite uppmuntran nu när hon är hemma o är sjuksskriven för sin onda arm. Hoppas det blir bättre snart!

Det var en jättetrevlig dag! Jag vaknade och var på toppen humör.. sprang upp ur sängen och slängde in en svarttvätt i tvättmaskin samt gjorde kaffe åt Baby som fortfarande låg i sängen och gottade sig!

Det kan ha varit av omtanke och det kan ha varit en pik till att han skulle kliva upp! :)

Vi tog oss ner till Waynes Coffe för en liten brunch, deras ungsgratinerade parma, soltorkade tomater, mozarella är gudomlig! Kan jag starkt rekomendera!
Med knapp tid fick vi ta beställa kaffe "to go" med oss. En vanlijlatte för mig såklart :)

Jag hann knappt smaka på kaffet innan det var kallt då jag hade fullt upp med att bekanta mig med alla nya produkter i den utökade Gina Tricot butiken de öppnat! Rena himmelriket...

Provade diverse kläder men inte mkt som passade... blev bara 3 inköp varav ett jag skulle ha på mig senare under kvällen!

Väl hemma igen gick det fort in i duschen och sen skulle det hinnas lockas hår och sminkas innan mamma kom o hämtade oss.



     ......Mamma och Baby i väntan på att föreställningen ska börja.....

Föreställningen var riktigt bra, imponerande bra. Jag är inget fan av Mr Schyffert i vanliga fall, kan ha varit därför man inte hade några förväntningar heller, men han är otroligt duktig och underhöll oss i 105 minuter utan paus. Vilket inte ens behövdes...

En outfit, en stol, ett skrivbord, en ljussättning och en jävla massa komik fulländade denna föreställning..

No more no less!
_____________________________________

Pressen om "The 90's - ett försvarstal"

"så roligt att det gör ont" - Jens Peterson, Aftonbladet
"överraskande intelligent underhållning" - Sara Norling, Dagens Nyheter
"det är lysande från början till slut" - Dan Backman, Svenska Dagbladet
"Han är asgarvrolig" - Elin Claeson, Kulturnytt/Sverige Radio P1
"Helt oemotståndlig" - Liv Landell Major, Nummer.se
"En av de bästa föreställningar jag sett i Sverige alla kategorier.
Schyfferts mästerverk" - Jan Gradvall, DI

_____________________________________

Efter föreställnigen tog vi oss till Restaurang Elenora innan festen fortsatte hos Bokis. Där var det jättemysigt med ljus överallt och alla var på plats när vi kom. Kul att få träffa Cia, Magnus, Andreas och Bokis. Alla har haft mkt att göra den senaste tiden så det har inte blivit så mkt umgänge.



                             .........Myspys hemma hos Bokis.......

Tiden sprang iväg och vi sprang vidare till krogen och dansade lite. Vissa drack istället... *host*
Så pass att jag var tvungen att tvinga i honom flera glas vatten för att han skulle piggna till!

Vissa mår som de förtjänar idag... men det är ju slapparsöndag idag så :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback