Se flere på HITME.NO

Back home!

2010-09-2918:00:09
Skrivet av Sandra Edlund

Tillbaka på svensk mark och in i rutinerna igen!

Borta bra men hemma bäst säger man och det stämmer varje gång, nästan! Har verkligen saknat vardagen med vänner och familj och speciellt vår lilla pluttis till Blackie! Ingen som kommer och lägger hakan på ens bröst varje morgon därborta. Men allt var i sin ordning igen imorse! :)

Det var lite komiskt när vi skulle åka hem. Vi hade nämligen tagit fel på dag. Den dag vi trodde var vår näst sista kväll blev helt plötsligt vår sista kväll! Av en känsla så gick vi och dubbelkollade när bussen skulle komma till hotellet natten mellan tisdag-onsdag (som vi trodde) och fick övertygas av receptionisten att det inte var ett skämt då bussen skulle komma om 4 timmar istället!

Hahahaa... vi stod mest som ett par fågelholkar och tokgarvade då vi just hade ätit en supertrevlig trerättersmiddag som vi valt ut den nästsista kvällen eftersom man får så mkt alkohol vid middagen och vi ville inte vara fulla/bakis när vi skulle flyga hem. Men där stod vi och hade delat en flaska vin och druckit fördrinkar och avec till kaffet. Lulliga och goa och insåg att det var ganska bråttom med att packa! Baby som hade sparat massa alkohol till sista dagen fick ju panik och började hinka ännu mer alkohol... sånt kan man ju inte kasta bort förstår ni! ;P

Efter en sväng på stan, då vi febrilt fick leta efter ställen som hade öppet så vi kunde köpa allt vi planerat köpa hem, så började vi packa! Sen var det bara någon timme kvar tills bussen kom. Sömnen blev liiiite lidade kan man säga! ;)

Max någon timmes sömn innan vi for till flygplatsen och sen på planet! Gick inte direkt att sova där heller, men försökte slumra till några gånger för att orka ta oss hem sen!

Så gårdagen var mest bara dimmig. Jobbig resa men vi somnade gott igår kväll. Orkade dock laga lite god mat och titta på nästan alla avsnitt som vi missat av Idol.

Så idag har vi haft besök som velat önska oss välkomna hem, gått långpromenad i det härliga höstvädret och tvättat, städat och tagit hand om all packning!

Robban och Johan jobbar utomhus med gräsklippning och med att lägga stenar runt huset. Johan som bott här under vår semester har verkligen varit superduktig med att hjälpa till när vi varit borta! Fixat tillsammans med andra så taket var förberett inför takpannor som kommer på fredag för att läggas på carporten, fixat med stenar och städat här hemma! Helt galet snällt!! :)

Det första jag gjorde efter att vi kom hem från Mexico förra gången när han bodde här var att torka av kyl och frys som alltid blir så flottigt. Så inför denna gången så sa Johan "jag lovar att jag ska torka av kyl o frys om jag får bo här Sandra" Vilket han så gulligt hade gjort.... men alla ni som har rostfria varor vet hur det kan se ut om man bara använder sig av lite såpa när man torkar av. Hihihi... kunde inte låta bli att tycka det var lite gulligt :) Kladdigt och dant överallt men han hade gjort det iaf! Dock fick jag göra om det ändå! ;)

Nu ska jag ta mig en kaffe och sen blir det dans för hela slanten ikväll! Dags att komma i form igen! :)