Se flere på HITME.NO

Suck för telefonförsäljare som inte lyssnar!

2010-10-1916:14:18
Skrivet av Sandra Edlund

Man kan ju bli irriterad för mindre!

Dessa fruktansvärt jobbiga telefonförsäljare som babblar på utan att lyssna på vad man säger eller ger en luft att prata överhuvudtaget!

Ringde just någon från Svensk fondservice för att sälja in hur de å ett proffsigt sätt kan placera mina premiepensionsfonder på bästa sätt! Jag vet att man borde vara mer aktiv i detta för att få en bra avkastning och har inte tiden till att göra det själv.

Men det som gör att jag inte vill hoppa på detta är just säljarens sätt att tvinga på en detta utan att ens fråga om man vill ha det eller inte!

När han berättat klart vem han är och vad de gör i 10 minuter utan att jag sagt ett knyst så kommer han in på hur enkelt det är att få hem papprena och sen så är det bara o betala efter 14 dagar.

HOLD IT!

- Jag har inte sagt att jag vill ha hem några papper!

-  Men lät det inge bra det jag just nu berättade?


- Jo men bara för det har jag inte bestämt mig för att köpa något!


Så jag försöker förklara för honom att jag först och främst ska gå igenom deras hemsida för att sätta mig in i det lite mer innan jag bestämmer mig för något och sen kan jag höra av mig om det är intressant!

MEN HAN VÄGRAR GE SIG! Så han fortsätter genom att dumförklara mig hur dumt det är!

- Jo fast jag måste ju få göra som jag själv vill!?!?!?!!
(Börjar bli RIKTIGT irriterad nu!)

Betonar ordentligt med "Tack men jag hör av mig om det verkar intressant! Hej då!"
Innan han lägger på luren hör jag hur han påbörjar meningen "FUCK......"

Gissa om man blir sugen på att gynna ett sånt företag!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback