Se flere på HITME.NO

En mulen dag i Maya tempel...

2010-01-3002:14:43
Skrivet av Sandra Edlund

I förrgår var det mulet när vi vaknade så vi surnade till över att vi inte kunde ligga på playan och steka oss! Men istället för att bara sitta vid något fik eller inne på hotellrummet så bestämde vi oss för att ta vara på dagen och göra något vettigt. En utflykt passar perfekt en sån dag.

Så vi packade kameran och pengar och begav oss ut på 5th avenue utan att veta vad vi skulle ta oss till.

Efter att vi pausat med en frukost på vårt söta fik så gick vi vidare tills vi kom till busstationen. Där klev vi in och bara ställde oss och titta.. ingen aning om vart vi ville åka eller vad vi skulle hitta på men något skulle vi göra. Det kan ju inte gå mer än fel ;)

Så efter lite funderingar bestämde vi oss för att köpa biljetter till staden Tulum där det finns ett Maya tempel någonstans. Ingen aning om vart egentligen men Tulum kan ju vara kul o se tänkte vi :) I perfekt timing köpte vi biljetten då den sista bussen gick om 30 minuter... så vi hann även gå en sväng i affärer runtikring och självklart hittade Robban en butik med maaaaassa sprit och även spritprovning. Det tog inte lång tid innan han lirkade sig fram där och var med och smakade! Hahaa.. Jag dokumenterade hela gången och jag kan inte annat än skratta när jag ser hur han lyckas lirka in sig där och skåla med det okända paret som var ute efter en god tequila!



"Åhhh.. smakprovning..!!"



"Undra vad de dricker..!?"



"Jag går fram och tittar lite närmare..."



"Skååål då ;-)"

Observera att klockan är på morgonkvisten och knappt slagit mer än 11.00!!
Men smakprovningen slutade ju inte där heller. Vi hittade lite smått o gott som vi provade för att veta vad vi ska köpa med oss hem sen :)

Men efter ett tag var vi tvugna att avsluta vår smakprovning för att kliva på bussen och Robban slocknade på en gång, vet inte om det var av all tequila eller bara utmattning(!!) 
"Bäst jag håller mig vaken så jag vet när vi är framme" tänkte jag... och sen så slocknade jag!
Vaknade till av att busschaffören skrek något. Jag tyckte jag hörde Tulum... men egentligen hade vi ingen aning om vart vi var men vi klev av och det kunde inte bli mer rätt. Bussen hade stannat precis utanför turistattraktionen med en gammal Maya stad som man kunde gå in och se hur de bodde ca 1000 år e.f.










Väldigt intressant och perfekt dag för utflykt! När vi varit bakom murarna i Maya Templet satte vi oss ner för att äta en bit mat och helt plötsligt brister Robban ut att han ser Henriks huvud (som alltid är ett huvud längre än alla andras) Så helt plötsligt har vi hamnat på samma ställe som de då de tagit en utflykt genom fritidsresor och är på exakt samma turistattraktion. Utan att vi visste om det! Lite komiskt. Så där fick vi sällskap och beställde in lite inhemsk öl och margaritas. Precis när Karin och Henrik lämnat oss för bussfärden tillbaka kommer bartendern in med 4 stora tequila som han vill bjuda på! Oooops... det var bara att fortsätta skåla för mig och Robban!

Sen tog vi oss tillbaka till vår buss som vi galant hittade utan problem.

Tänk att den mulna dagen kunde bli så bra ändå :)


Kommentarer:
Postat av: Mamsen

Va rolig resa ni kom iväg på med så mycket roliga saker att göra. Lite avis blir man måste jag erkänna. Själv sitter jag här och klappar på Blackie på morgonkvisten med en kopp kaffe och utanför fönstret är det - 20,8 grader Burr. Så passa på att njuta... KRAM Mamma

2010-01-30 | 07:24:19

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback