Se flere på HITME.NO

Nyårshelg över!

2010-01-0318:39:14
Skrivet av Sandra Edlund

Det blev en lååång nyårshelg för oss, i hela dagar 4 har vi haft besök och firat att det nya året SKA komma, att det nya året ÄR här och att det nya året VARIT här!

Istället för att åka iväg som vi planerat blev vi istället hemma hos oss på andras begäran. Så jag tog på mig kockmössan och fixade menyn som bestod av 3 rätters för oss 6 st + 1 barn.

Valde att göra helt nya rätter jag aldrig tillagat tidigare och det blev verkligen så bra som jag hoppats.




Uppdukningen innan främmandet kom....



Förrätten: Kantarellsoppa med tillhörande bröd....



Huvudrätten: Fläskfilé inbakad i smördeg tillsammans med champingjonstuvning och hasselbackspotatis till det.....



Efterrätten hann jag tyvärr inte fota av då jag skulle ställa fram den på bordet och tappade den över hela mig istället :( Det var iaf en hemmagjord kladdkaka garnerad med grädde och hallon...

Det blev sura miner och klädombyte för mig!

Men festen fortsatte i glada miner då vi spelade spelet Picasso som jag fick i julklapp där du ska rita och din medspelare ska gissa vad du ritar. Sjukt roligt spel med massa stress och skratt!! :) Efter spelet fortsatte speladet i annan form då gitarrer åkte fram och det spelades och sjöngs :)



Klockan närmade sig 12 slagete och vi som aldrig firat nyår här ute tidigare visste inte riktigt vart vi skulle eller vad vi hade att vänta oss men vi gick ut iaf och träffade på andra grannar i området som vi skålade och önskade Gott Nytt!



Glada miner på 12 slaget! :)



Nyårskyssen var såklart där ;)



Bröderna brothers ser ut att må bra!



Även alla andra också :)

Det har varit en lång nyårshelg då vi haft diverse olika folk här som kommit och gått och vi tagit mysiga långa promenader ute i kylan och sen värmt oss med goda kaffedrinkar inne i stugan...






Igår avslutade vi nyårshelgen med att möta upp ännu fler vänner på Grappa i stan och umgicks. Jättetrevligt spontant blev det!

Men nu är vi helt ensamma i huset och ser bara fram emot att slöa i soffan och titta på film med en pizza :)

Några nyårslöften har jag inte gett mig men jag har lovat mig att ta tag i saker som jag brinner för och inte låta saker rinna mig mellan fingrarna...

Har du något nyårslöfte?





Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback