Se flere på HITME.NO

GRATTIS MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

2010-01-3102:03:48
Skrivet av Sandra Edlund

Idag fyller världens bästa mamma år och tyvärr så är jag lite för långt bort för att fira henne! Men här kommer en liten gratulations hälsning från andra sidan jorden och din första födelsedagspresent hittar du i vårt vardagsrum på mitt staffli :)

En mulen dag i Maya tempel...

2010-01-3002:14:43
Skrivet av Sandra Edlund

I förrgår var det mulet när vi vaknade så vi surnade till över att vi inte kunde ligga på playan och steka oss! Men istället för att bara sitta vid något fik eller inne på hotellrummet så bestämde vi oss för att ta vara på dagen och göra något vettigt. En utflykt passar perfekt en sån dag.

Så vi packade kameran och pengar och begav oss ut på 5th avenue utan att veta vad vi skulle ta oss till.

Efter att vi pausat med en frukost på vårt söta fik så gick vi vidare tills vi kom till busstationen. Där klev vi in och bara ställde oss och titta.. ingen aning om vart vi ville åka eller vad vi skulle hitta på men något skulle vi göra. Det kan ju inte gå mer än fel ;)

Så efter lite funderingar bestämde vi oss för att köpa biljetter till staden Tulum där det finns ett Maya tempel någonstans. Ingen aning om vart egentligen men Tulum kan ju vara kul o se tänkte vi :) I perfekt timing köpte vi biljetten då den sista bussen gick om 30 minuter... så vi hann även gå en sväng i affärer runtikring och självklart hittade Robban en butik med maaaaassa sprit och även spritprovning. Det tog inte lång tid innan han lirkade sig fram där och var med och smakade! Hahaa.. Jag dokumenterade hela gången och jag kan inte annat än skratta när jag ser hur han lyckas lirka in sig där och skåla med det okända paret som var ute efter en god tequila!

"Åhhh.. smakprovning..!!"

"Undra vad de dricker..!?"

"Jag går fram och tittar lite närmare..."

"Skååål då ;-)"

Observera att klockan är på morgonkvisten och knappt slagit mer än 11.00!!
Men smakprovningen slutade ju inte där heller. Vi hittade lite smått o gott som vi provade för att veta vad vi ska köpa med oss hem sen :)

Men efter ett tag var vi tvugna att avsluta vår smakprovning för att kliva på bussen och Robban slocknade på en gång, vet inte om det var av all tequila eller bara utmattning(!!)
"Bäst jag håller mig vaken så jag vet när vi är framme" tänkte jag... och sen så slocknade jag!
Vaknade till av att busschaffören skrek något. Jag tyckte jag hörde Tulum... men egentligen hade vi ingen aning om vart vi var men vi klev av och det kunde inte bli mer rätt. Bussen hade stannat precis utanför turistattraktionen med en gammal Maya stad som man kunde gå in och se hur de bodde ca 1000 år e.f.

Väldigt intressant och perfekt dag för utflykt! När vi varit bakom murarna i Maya Templet satte vi oss ner för att äta en bit mat och helt plötsligt brister Robban ut att han ser Henriks huvud (som alltid är ett huvud längre än alla andras) Så helt plötsligt har vi hamnat på samma ställe som de då de tagit en utflykt genom fritidsresor och är på exakt samma turistattraktion. Utan att vi visste om det! Lite komiskt. Så där fick vi sällskap och beställde in lite inhemsk öl och margaritas. Precis när Karin och Henrik lämnat oss för bussfärden tillbaka kommer bartendern in med 4 stora tequila som han vill bjuda på! Oooops... det var bara att fortsätta skåla för mig och Robban!

Sen tog vi oss tillbaka till vår buss som vi galant hittade utan problem.

Tänk att den mulna dagen kunde bli så bra ändå :)

En dag på ön Cozumel!!

2010-01-2817:07:01
Skrivet av Sandra Edlund

I förrgår hade vi bokat ihop oss med Hardmans för en båtutflykt till ön Cozumel för lite snorkling bl.a.

Morgonen såg ut att vara perfekt för det ändamålet och vi tog oss till hamnen efter ett stopp på ett jättemysigt fik för frukost.

Solen sken och det var nästan vindstilla innan vi skulle kliva på båten... sen hände något! Det måste vara den där matchningen mellan Edsons-Hardmans som gjorde att vädergudarna bestämde sig för att blåsa till det. För väl ute på havet så var det inte lite vågor!!! O fyyyy faaaan så jag och Karin mådde!
Jag som vet med mig att jag inte tål båtturer hade såklart tagit åktablett och Robban likaså... men det hjälpte inte det minsta! Vi hann inte mer än ut från hamnen och så kom personalen på båten med spypåsar härs och tvärs! Det var bara att haffa en och försöka stå ut under båtresan. Folk runtomkring spydde hejvilt och det gick inte att titta någonstans!
De enda som inte var berörda av vågorna var såklart våra kära partners som istället för att stötta oss stod och tog bilder på hur dåligt vi mådde! Schyyyst!! En käftsmäll för det, JA!

Hela kroppen skakade och när både jag och Karin nästan svimmat av blodtillförsel var det svårt att ställa sig upp och gå av båten, så vi satt kvar tills siste man var av båten. Då var vi tvugna att ta oss ut. Så för att komma tillbaka till liv var vi tvugna att lägga oss på plattformen ett tag.

Där låg vi tills nästa båt skulle avgå som var en liten snoklingsbåt. Gissa om vi var sugna!?! Men med lite positiv aura så tog vi på oss leendet och gav oss iväg. Inget skulle få förstöra våran underbara dag tillsammans på cozumel!!

Det var bara ett litet problem, vi visste inte att nästa båtresa skulle vara snäppet värre fast på ett annat sätt! För det första fanns det inget speciellt att titta på under snorklingen. Fiskarna var inge speciella och så gjorde vågorna att Karin mådde jättedåligt. Det var 3 stopp och jag tvingade ut mig på 2 sen höll jag på o frysa ihjäl av alla vindar som blåste och havet strömmade så det knappt gick att simma!

Så när vi äntligen var klara skulle vi "bara" tillbaka och det var nog den värsta tiden i mitt liv. Hade jag fått välja mellan att dö på fläcken eller sitta där och våndas hade jag valt det första!!
Det blåste kallt o jävligt i motvind med en båt som knappt tog sig framåt!! Jag satt självklart längstfram så jag fick allt stänk på mig och det fanns inte i min värld att jag skulle röra mig för jag var så frusen där jag satt med min dyngsura handduk virad om mig! FY FAN säger jag bara!

Med blåa läppar och kroppen skakandes och vi nästan var framme så började blåsan trycka på något sjuuuuukt mkt också, såklart! Jag trodde jag skulle kissa på mig för varje gupp som guppade! Men jag var inte den enda som var kissnödig, även Robban och Henrik var jättekissnödiga, så att de bad kaptenen stanna båten så de fick hoppa överbord för att pissa! Jag var så kissnödig men kunde inte röra mig och visste att om jag hoppade i skulle jag frysa ännu mer när jag kom upp! Så jag knep! Men Robban han slappnade av och kissade men Henrik hade lite problm med att slappna av under dessa former så han låg där i havet och så vände båten för att plocka upp de utan att han kissat!!! Hahahahaa!!!

Men han sa inget utan satte sig i båten lika kissnödig som innan han hoppade i havet... nu fick han frysa extra mkt bara. Utan något för det!

Men allt detta skrattade vi åt under dagen som var på fastlandet då vi skålade i tequila och hade det trevligt tillsammans ändå! Tur att vi har så kul ihop!! :)

Dagarna går i Mexico...

2010-01-2716:03:44
Skrivet av Sandra Edlund

... och vi är nu inne på vår 5:e dag här borta! Guuuud så tiden springer iväg och så kul vi har det! :) Lägger upp lite bilder från stranden där vi hänger om dagarna och äter och dricker oss mätta! Vårat favvo ställe heter Kool där de har allt man kan tänka sig. Pool, solstolar i alla möjliga former, från stora dubbelsängar till vanliga tygstolar. Servicen är helt perfekt och de går och passa upp på en hela tiden där du ligger. Bara att beställa Corona eller fruktshake, vilka är våra favoriter :)

Kvällarna består av massa god mat och härliga drinkställen. Vi har testat massa härlig Mexikansk mat och vi kan aldrig få nog! Det bränner i halsen och tårarna sprutar men ändå vill man ha mer :)

I förrgår var vi en jättefin o mysig liten restaurang bara jag och Robban. Vilket var vår första dag ensamma ihop. Vi beställde in massa goda drinkar som serverades i ashäftiga glas och maten var perfekt upplagd och sååå himla god! Dit måste vi gå igen.

Igår var vi på en utflykt över till ön Cozumel som ligger 30 minuter med katamaran från Playa tillsammans med Hardmans, en innehållsrik resa som vanligt när det kommer till att vi ska göra något ihop. Men så kul vi har tillsammans!! Inget kan bli tråkigt när vi gör något tillsammans! Bilder och uppdatering om det kommer när jag lagt upp bilderna från kameran :)

Några bilder från Mexico!!

2010-01-2516:44:45
Skrivet av Sandra Edlund

Kan stranden bli vitare och havet mer turkost!? Jag tror inte det :)

Vilken känsla att få känna sanden mellan tårna, sanden som förövrigt är sval och skön. Trots stekande sol! Helt underbart!

Finns mysiga sängar och solstolar att hyra om man vill, eller så lägger du dig bara på handduken och solar!

Baby njuter i solen första dagen :)

Entren vid vårt hotell.. i bakgrunden ligger poolbaren med gungorna :)

El Mechicooooo :)

2010-01-2502:51:44
Skrivet av Sandra Edlund

Ooooo.. vad bra vi har det!!! Jag är supernöjd med valet av resmål! Mexico är verkligen underbart! Vet inte i vilken ände jag ska börja och berätta om den här resan för det finns en komisk (såhär i efterhand) version som jag helt inte ens orkar tänka tillbaka på. Resan gick inte direkt som vi tänkt men nu är vi här iaf och vill hellre fokusera på det positiva med denna resa :) Istället hänvisar jag er till Karin och Henriks blogg där hon perfekt berättar i en liten berättelse om hur resan gått... Från hennes perspektiv dock, men för er som vill läsa klicka in här!

Anledningen till att jag inte bloggat om resan speciellt mkt innan var för att vi hade bestämt oss för att överraska våra kära vänner då vi flög med de tillsammans. Vi bor dock inte i samma område men inte långt ifrån för att ses om vi känner för det.

Stället vi bor i heter Playa Del Carmen och vi är inte ensamma från stan att semestra här. Utan det är inte bara Karin och Henrik som är i landet utan även Sandra med hennes nya kille Daniel är här och njuter av en 2 veckors semester.
Vi allihop flög ner med samma flyg och flyger hem tillsammans också, men lite komiskt så åker vi alla med olika bolag :)

Skitsamma... låt mig komma till alla underbara bilder och berätta om vad som hänt hittills!!

Vi som bokat en ospecificerad resa hade ingen aning om vad som skulle vänta oss... men vi hade betalt extra för att komma just till P.D.C och bo på ett hotell med pool :)
Så vi fick hotellets namn på flygplatsen väl framme i Mexico och jag som suttit och surfat runt i flera veckor på alla olika hotell och resalternativ hade direkt koll på vilket hotell det var och vi hade varit inne på att boka detta hotell innan vi bestämde oss för ospec. Så det kändes bra :)

Kom fram och blev väl bemött på hotellet! Jättemsysig inredning och en poolbar med mysiga hänggungor du kan sitta vid. Så här trivs vi väldigt bra!

Tyvärr så vill inte nätet som jag så jag kan lägga upp bilder för att visa er :(

Ska se om jag kan lösa det på något sätt...

Får fortsätta blogga sen.... går inte som jag vill här!

El Mechicooooo :)

2010-01-2502:49:44
Skrivet av Sandra Edlund

Ska se om jag kan lösa det på något sätt...

Får fortsätta blogga sen.... går inte som jag vill här!

MEXICO NÄSTA!!!! :)

2010-01-2207:25:23
Skrivet av Sandra Edlund

Nej nu drar vi till Mexiko och gottar oss!

Det är precis vad vi behöver just nu.. en välförtjänt semester med underbara vänner, sol, bad, god mat och gissa om jag ska dricka tequila!!! Bara för att vi är just i MECHICO!! :)

Har tagit med mig min underbara systemkamera och uppdaterar med massa fina bilder!

WIIIIIIEE... Hej Då SWEDEN!

Gammal 80-tals bild! :)

2010-01-2014:45:12
Skrivet av Sandra Edlund

Det är så himla kul och gå igenom datorn på bilder, precis som att öppna ett fotoalbum förr i tiden och minnas allt om igen :)

Denna gång hittade jag en bild som togs för något år sen av fotograf Patrik Book som är tagen på mig, Ella och Issa. Fotograferingen var för ett 80-tals projekt vi hade som tyvärr aldrig blev något av... :(
Men bilden finns kvar och jag har goda minnen av att titta på den :)

Sandra som Avatar!

2010-01-2014:37:43
Skrivet av Sandra Edlund

Nu när Avatar är så hett så undrar man ju själv hur man hade sett ut som en Avatar i den sagovärlden... Finns väl ingen som sett filmen och inte levt sig in i den...?

Jag vet hur jag skulle se ut iaf, för det fick jag just en bild på :)

Skitsnyggt och bra gjort tycker jag! Mkt bra Johan! TACK! :)

Helgen är snart över...

2010-01-1720:23:33
Skrivet av Sandra Edlund

Vaknade i lördags med en underbar överraskning då världens sötaste vän hade varit och lämnat lite hembakat bröd på vår veranda som vi kunde gotta oss med till frukosten. Kan man vara mer omtänksam än denna tjej?
Jajaja.. jag må vara tjatig om det men det är så sant och jag är glad att hon blivit en sån nära vän till mig.

Alla borde ha en vän som Karin :)

Fram mot kvällen gjorde jag mig iordning för att åka in till stan och ta nåra glas vin med systrarna Hardman. En mkt trevlig kväll på Grappa med massa tjejsnack!
Hemma i huset var det grabbkväll då Johan och Kevin var på besök. När jag kom hem satt vi och titta på gamla inspelade klipp från när Robban och Johan spelade tillsammans i Mistie.... O vad vi skrattade :) Så söta i deras svarta långa hår som stod rakt ut! Hahaaa... Det var tider det :)

Idag har jag suttit och målat lite på en tavla jag började med för ett tag sen. Fortfarande inte nöjd och får nog lämna den bakom mig.. men övning ger färdighet..?

Ger upp nu och ska titta vidare på nya Blåsningen och fortsätta äta mina lakrisal!

Solong :)

Studiobild

2010-01-1520:58:17
Skrivet av Sandra Edlund

Satt och uppdaterade med bilder på Ckrets Bloggen då jag gjort designat nytt och ramlade in på studiobilder som togs sist jag var i Zolex Studios.

Sällan jag tar bilder på enbart mig nuförtiden... blir mest produktbilder och reklambilder för CKRETS när jag är i studion. Kanske borde boka upp en fotografering och skapa lite..?

Fotograf: Roger Sundberg
Location: Zolex Studios
Make-up: Ailina Zaguri

Migrän...

2010-01-1517:51:35
Skrivet av Sandra Edlund

Ligger under filten i soffan och värmer mig med laptopen i mitt knä. Huvudet sprängs snart och jag vet inte hur jag ska få bort denna migrän huvudvärk inom några få timmar då jag ska åka och jobba...

Jobbet ger mig migrän i dagsläget! Jag har alltid tyckt så bra om mitt jobb, mina arbetskamrater och mina chefer. Alltid varit den som pratat gott om det till andra men allt det är som bortblåst nu. Helt galet hur det kan förändras så drastiskt som det nu har gjort...

Följden av det är ju inte så rolig för trivs man inte på sin arbetsplats så trivs man oftast inte överlag. Inte förrän nu jag förstår hur viktigt det är att jobba med något man gillar. Men det skulle aldrig gå ut över min insats på jobbet men motivationen för att engagera sig försvinner...

Man ska vara glad att man har ett jobb i dagens nutid så det är där jag försöker fokusera fram tills jag hittar en lösning på detta, för såhär går det ju inte att ha det!

Just nu njuter jag bara av att sitta i min ensamhet och inte göra något alls.

Känns otroligt skönt just nu...

En vänskapstavla :)

2010-01-1320:35:51
Skrivet av Sandra Edlund

Till min goda vän Karin målade jag en tavla som jag gav som julklapp. Ofta när vi är ute får vi frågan om vi är "syskon eller nåt?" Beror antagligen på att vi är blonda båda två med ljusa ögon!

Så jag bestämde mig för att rita en vänskapstavla med 2 liknanade tjejer på. Tanken var att det skulle föreställa oss, men vem som är vem har jag inte riktigt tänkt ut. Tog inga speciella drag hos oss som ni ser...

Så här såg den ut:

Work in progress...

Färdig och inramad :)

Vem tycker ni är lik vem?

Så såg vi ut i sommras när vi satt på Åbryggan och åt en härlig middag med våra kära:

Så sorgligt...

2010-01-1216:06:33
Skrivet av Sandra Edlund

Fick just ett samtal.... ett samtal som verkligen skär i en. Det var min föredetta som fick lungcancerbedsked precis innan jul och låg på sjukhus i 2 veckor med slangar och ovetandet om vad som skulle hända.
Han blir 32 år och aldrig varit rökare. Att just han blivit drabbad är helt ologiskt och orättvist! Finns inga förklaringar till varför...!

Men nu är det ett fakta och det var skönt att han ringde för att berätta hur det låg till. Att höra hur betungande det var för honom bara av att prata och lyssna på hur han inte orkar mer än gå fram och tillbaka mellan soffan och kök är så tragiskt.

På sjukhuset tömdes han på sammanlagt 11 liter vätska ur vänstra lungan och fick sen "sätta tillbaka" lungan på plats igen och bli friskförklarad innan cellgifts behandlingen kunde påbörjas.
Nu är behandlingen igång och jag hoppas av hela mitt hjärta att detta kommer få honom bra!

Vi pratade bland annat om hur livet får en vändning efter en sån här grej och han berättar om dödsångesten som han vaknar av ibland. Den känslan går nog inte att tänka sig förrän man är där. Jag tycker så synd om honom och lider verkligen med honom. Men jag vet att han kommer klara det här!

Efter detta samtal fick jag en annan syn på livet... och hur de problem jag ansåg vara stora innan han ringde nu helt plötsligt känns väldigt små!

Att få leva och vara frisk är större än vad man tror!

Just another picture...

2010-01-1118:52:01

Fler julklappar/födelsedagspresenter!

2010-01-1114:02:24

Precis innan jul fyllde min kära vän/samarbetsparner Roger Sundberg 40 år och självklart ville jag ge honom en speciell present så jag gjorde ett försök att rita av honom.

Det stora leendet han alltid har på sina läppar och tummen upp fick självklart vara med!

Work in progress...

Bilden jag inspirerades av:

Någon som ser någon likhet? ;)

Burrigt underbart :)

2010-01-1113:36:26
Skrivet av Sandra Edlund

Helt otroligt vilken kyla vi haft hela vintern! Jag vet att jag tänkte när första snön kom "hoppas den håller sig kvar till julafton iaf" Vilken den gjort och mer därtill :) Första riktiga vintern på lääänge....

Så jag måste ju säga att installera braskaminen är det bästa beslut vi tagit med detta hus... Sen i fredags då den var besiktad och klar har vi bara myst framför brasan hela helgen! Galet mysigt!

Det första vi gjorde var att ta en lång promenad ute med Blackie, en promenad ute på isen precis innan solen gick ner gjorde oss riktigt kalla och ville in och tända brasan :)

Stora badbryggan under vintertid...

Blackie ute på isen....

Kärlek på isen mellan husse och hund....

Väl inne var det dags att sätta fart på brasan och värmen :) Vi var som 2 barn på julafton som skulle få öppna paket!

Såååå himla skönt och mysigt och bara sitta framför värmen!

Sen dess har den där gått varm hela helgen! Haft besök under hela helgen också som velat kommit och tittat på hur det blev.

På lördagen hade vi par middag med Magnus och Ann som kom med sin lille skrutt Svante! Innan de kom så städade vi ur julen och slängde ut granan. Passade även på att möblera om då... för 5:e gången nu tror jag :) Den här gången blev vi riktigt nöjda tror jag. Mkt mer centrum kring brasan nu och helt perfekt!

Jag verkligen älskar vårt hus och är så glad att vi fått uppleva allt detta! Man får inte glömma att uppskatta livet emellanåt också ;)

När Magnus och Ann kom bjöd vi på lite italiensk mat och hade en supertrevlig kväll. Tiden bara sprang iväg och vips så var den nästan 02.00.
Svante var med ganska länge och gillade att leka med Blackie. De blev bästisar efter att Svante hittade popcornskålen som han bjöd henne på :)

Det har varit en helt underbar helg! :)

Mycket roligt som händer...

2010-01-0800:25:25
Skrivet av Sandra Edlund

Jag har varit i Sthlm idag och inhandlat massa godsaker i tygbutiken som ligger i Sundbyberg. Hittade precis vad jag skulle ha och lite därtill :) 5 olika typer av tyger bland annat. Helt underbart att gå runt i butiken och få massa roliga ideer på vad man vill göra!

Men istället för att åka hem så tog jag mig en sväng förbi Jonna, Mattias och Sandra som satt i Farsta centrum och fikade. Där slog jag mig ner och drack en Chai Latte och åt en blåbärspaj :) Sen tog vi en runda i shoppingcentret och jag hittade ett par svarta superhöga stövlar :) 2 meter lång med de på ;)
Jag bara älskar deras märke Tiamo som de har på Scorett. Har flera par av deras kollektion!

Sen var det dags för mig att åka hemåt och där satt jag med radion på och hade tråkigt så jag var inte långsam med att ringa in när de skulle ha deltagare till en tävling. Kom fram och var med i radion och vann Lady GaGas nyaste album!! :) Wiiiiehiiii! Spontant är kul! :)

Kom hem och blev jätteglad över att kaminen är helt installerad nu och blir besiktad imorgonbitti av en sotare så vi har kaminen klar för användning under helgen! Kan det bli mysiga än så...!?!

Ska ta bilder så ni får se hur det ser ut imorgon! Guuud vad jag längtar! Jag ska elda så det osar ut värme när man öppnar ytterdörren ;)

Har suttit i soffan med Baby nu på kvällen och sett på film samtidigt som jag skissat lite på en teckning. Det är så himla avkopplade att sitta och rita medans du myser i soffan. Det har blivit som en drog för mig. Jag kan inte sluta...

Så här blev det idag:

Någon som vågar säga något??

Fototapet uppe!

2010-01-0616:13:40
Skrivet av Sandra Edlund

Igår var det dags för fototapeten att ta plats i vårt vardagsrum. Väggen bakom där braskaminen ska stå behövdes målas/tapetseras om då det blivit massa hål för TV:n och annat.

Så vi bestämde oss för att välja en fototapet som vi trodde skulle passa.

Så såg väggen ut, vit och spacklad innan fototapeten kom på plats....

Daniel på plats, såklart ;) Utan honom skulle det inte gå...

Grabbarna Grus nästan klara med att sätta upp tapeten....

Taaaadaaa!! :) Blev faktiskt mkt bättre än jag trodde att det skulle bli. Höjden på taket kom fram mer och hela rummet fylldes på något sätt. Otroligt nöjd:)

Grabbarna bakom jobbet :) Nöjda och stolta över sitt arbete....

TACK Daniel för ännu ett superbra jobb!!!!

Nu håller braskaminen på att installeras på plats framför denna tapet :) Innan veckan är slut kommer vi kunna använda den för hoppningsvis! Kan det bli bättre...?? ;)

BabyDoll Hearts!

2010-01-0501:36:47
Skrivet av Sandra Edlund

Som sagt så blev det några skissningar till mina nära och kära till julen. Så här såg skissen ut som Baby fick :)

"BabyDoll Hearts"

Jag tror han gillade den... ;)

Då var man TV kändis...

2010-01-0422:03:43

... i Frankrike! :)

Skämtosido.. fick just mail med en länk där jag är med i Fransk TV för CANAL+.
Videoklippet är från när vi var på Dreamhack då vi var där och jobbade med Binero. Fransk TV var där och frågade om vi ville vara med i ett klipp och självklart ville vi det ;)

Så här såg det ut när det spelades in på plats, filmat med min digitalkamera:

Länken fr att se klippet på deras hemsida har ni här: http://www.canalplus.fr/c-infos-documentaires/pid1829-c-le-journal-des-jeux-video.html

I slutet av klippet är vi med :)

CKRETS OF MINE!

2010-01-0416:49:25
Skrivet av Sandra Edlund

Jag sitter och jobbar med CKRETS framför datorn och är så laddad för allt som komma skall med detta!

Gick igenom produktbilder på vad jag designat och hittade denna grymma bikini som jag gillar skarpt!
Speciell, svår men underbar!

Finns fler bilder på CKRETS bloggen där ni även hittar pris på denna om ni tror er bära upp den! :)

Inspelad låt!

2010-01-0320:41:47
Skrivet av Sandra Edlund

Dagarna innan jul befann jag mig i studion tillsammans med Robert o Johan då vi spelade in bl.a denna låt till en skiva vi sen gav våra föräldrar i julklapp!

Vad tycker ni...?

Close-up mammas julklapp

2010-01-0319:01:39

Nyårshelg över!

2010-01-0318:39:14

Det blev en lååång nyårshelg för oss, i hela dagar 4 har vi haft besök och firat att det nya året SKA komma, att det nya året ÄR här och att det nya året VARIT här!

Istället för att åka iväg som vi planerat blev vi istället hemma hos oss på andras begäran. Så jag tog på mig kockmössan och fixade menyn som bestod av 3 rätters för oss 6 st + 1 barn.

Valde att göra helt nya rätter jag aldrig tillagat tidigare och det blev verkligen så bra som jag hoppats.

Uppdukningen innan främmandet kom....

Förrätten: Kantarellsoppa med tillhörande bröd....

Huvudrätten: Fläskfilé inbakad i smördeg tillsammans med champingjonstuvning och hasselbackspotatis till det.....

Efterrätten hann jag tyvärr inte fota av då jag skulle ställa fram den på bordet och tappade den över hela mig istället :( Det var iaf en hemmagjord kladdkaka garnerad med grädde och hallon...

Det blev sura miner och klädombyte för mig!

Men festen fortsatte i glada miner då vi spelade spelet Picasso som jag fick i julklapp där du ska rita och din medspelare ska gissa vad du ritar. Sjukt roligt spel med massa stress och skratt!! :) Efter spelet fortsatte speladet i annan form då gitarrer åkte fram och det spelades och sjöngs :)

Klockan närmade sig 12 slagete och vi som aldrig firat nyår här ute tidigare visste inte riktigt vart vi skulle eller vad vi hade att vänta oss men vi gick ut iaf och träffade på andra grannar i området som vi skålade och önskade Gott Nytt!

Glada miner på 12 slaget! :)

Nyårskyssen var såklart där ;)

Bröderna brothers ser ut att må bra!

Även alla andra också :)

Det har varit en lång nyårshelg då vi haft diverse olika folk här som kommit och gått och vi tagit mysiga långa promenader ute i kylan och sen värmt oss med goda kaffedrinkar inne i stugan...

Igår avslutade vi nyårshelgen med att möta upp ännu fler vänner på Grappa i stan och umgicks. Jättetrevligt spontant blev det!

Men nu är vi helt ensamma i huset och ser bara fram emot att slöa i soffan och titta på film med en pizza :)

Några nyårslöften har jag inte gett mig men jag har lovat mig att ta tag i saker som jag brinner för och inte låta saker rinna mig mellan fingrarna...