Se flere på HITME.NO

Poledance!

2010-04-1214:28:11
Skrivet av Sandra Edlund

Du ser en strippstång och ser något "dirty" med det då det oftast förekommer på strippklubbar och tjejer som åmar sig kring dessa.

Men nu är det så kul o se hur poledance har blivit en sån hit! För det är verkligen en styrka att kunna hantera stången på ett snyggt sätt. Jag har aldrig testat men skulle så gärna vilja prova och se hur svårt det är. Ser ju inte så svårt ut men det kräver en jäkla stryka, smidighet och teknik förstår jag.

Titta här bara på detta klipp... Så snyggt! :)



"Polefitness är en modernare form av en ursprungligen akrobatisk, kinesisk kampdans. (Chinese Pole) Träningsformen vann mark som den nya heta Hollywoodträningen under 2000-talet.
Polefitness är fysiskt krävande och ger styrka och stabilitet i framförallt armar, rygg och mage samtidigt som den fokuserar på smidighet och rörlighet i ben. Det kommer hela tiden nya utmaningar och nya delmål med träningen, så det är svårt att tröttna när man väl trillat dit"

Text tagen från siten www.sthlmpole.se

Varför kan inte sånt här finnas här i Eskilstuna!? Eller är det någon som har koll på om det gör det och jag missat det!?

Någon som testat och vill dela med sig om erfarenheter?



Kommentarer:
Postat av: eMMa

Vi var ju ett helt gäng som prova!! Alla tyckte det var superkul och Ellinor har tom signat sig på någon kurs! :) Tycker absolut att du ska prova, om inte annat får du ta dig till Sthlm för ett test! Det är grymt bra täning oxå, vår instruktör såg nästan ut som en bodyfitness-deltagare och hon tränade inget annat än poledancing! :) Men varning för träningsvärk i början, jag kunde inte ens tvätta håret dagen efter! haha



puss och kram

Postat av: Ann

Du får köpa hem en stång och köra hemma, vi har på jobbet :-)

2010-04-13 | 22:15:12
Postat av: Sandra

Emma: Jo jag minns att jag såg ett inlägg om det, ser ju himla kul ut alltså! Måste testa någon gång :)



Ann: Ja... haha.. vi ska ju ändå göra om vårt sovrum, kanske ska ta upp det förslaget till herrn... han skulle säkert bli jätteglad ;)

2010-04-14 | 23:26:01
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: Rookie Mom

Kul att du gilar klippet [I'm in it!]



Jag har ju fördelen att kunna välja på ställen att träna [tror det finns åtminstone 3 utöver STHLMPOLE i huvudstaden].



Det är den absolut roligaste träningen jag har testat och jag kommer att hålla på tills jag trillar ned :)

2010-04-18 | 23:00:36
URL: http://rookiemom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback