Se flere på HITME.NO

Karins Möhippa!

2009-09-2114:19:40
Skrivet av Sandra Edlund

Då ska vi se om jag kan summera lördagens möhippa i lite bilder och videoklipp :)

Det är alltså min kära nyfunna vän Karin som gifter sig inom kort. 2 veckor kvar nu bara... Tiden går fort och jag längtar tills den dag då hon står där i sin fina vita brudklänning och alla vi andra har fått order om att vara svartklädda! Kontrast? JA! :)

Jag var då inbjuden till möhippan av Karins syster som jag också lärt känna nyligen,  men sen var det typ 15 tjejer som jag inte kände. Vissa har jag stött på vissa har jag aldrig träffat! Så det var en väldigt intressant och trevlig kväll med nya kontakter!

Karins syster och 2 tjejer till kidnappade Karin på morgonen då hon fortfarande låg och sov :) Därefter fick hon bege sig till frissan för att bli stylad och till make up store för att få en festlig make up!
Temat för dagen var "Sex And The City" Så vi alla hade våra snyggaste blåsor på oss och var väldigt uppfixade denna lördag. Kände att det var inte varje dag som jag klev ut på altanen i de högsta klackskor jag äger och en tight, kort klänning. Grannarna måste ha undrat ;)

Vi andra som inte var med och kidnappade Karin träffades upp på Papas Tapas. Där stod det bubbel serverat på bordet och vi väntade in att den blivande bruden skulle komma.



Förvånad blev hon när vi satt där. Supersnygg var hon i sin styling, den där kvinnan har ett helt otrolig hår. Inge löshår där inte.... *fusk*



Vi slog oss till bords och fick serverat bubbel och 3 små tapas rätter som var riktigt gott! Karin blev överöst med massa goda sprakande drinkar och tequila shots!





Sen fick hon som uppgift att "mjölka kossan" Vilket gick sådär.. haha...





Självklart fick hon även sjunga lite karaoke inne på Papas Tapas:



Sen fick hon ögonbindel på sig och i uppgift att skulptera sin blivande man av lite lera. Den såg ut såhär:





Efter att vi ätit gott och druckit oss berusade så var det dags att gå vidare till nästa anhalt vilket var att hon skulle få sjunga in en singel till sin älskade. Låten var "du är mitt allt" med Shirley Clamp.





Hon var verkligen jätteduktig i sångbåset. Hon sjöng på som att hon aldrig gjort annat. Inte blyg där inte ;)
Med lurarna på sig, alkohol i kroppen och sen sjunga till den fina balladen blev det lite tårar i ögonen. Men hon var inte den enda....

Då vi var i Radio KFUMs studio så fick hon självklart vara med i radio och prata också, vilket hon klarade galant. Så imponerad av hur hon fick ur sig alla vettiga ord och kunde svara på alla frågor utan att staka sig. Med tanke på hur mkt hon druckit under dagen :) I studion fanns det massa skumpa, kaffe, bullar, kakor, godis och massa gott!

Där satt vi tills det var dags att röra oss mot Centro där det var massa cosmopolitans beställda. Så klart! ;)



Där sattes låten som hon just sjungit in på i restaurangen och jag tror Karin tyckte det var lite pinsamt!





Mkt gott att dricka blev det... även lite småplock till mat också så hon inte ramlade ihop :)

Efter Centro gick vi vidare till Grappa där det var ännu mer skumpa och så kördes bla. "jag har aldrig" leken! Fram tills att vi fick vårt bokade bord då det var dags för mat! Nu var klockan runt 18.00 tiden och här börjar folk bli så fulla så man inte vet vart man ska ta vägen. Vissa kunde inte äta, vissa var tvugna att sätta sig ute för att ta luft vissa vågade inte ställa sig upp för de visste inte om de skulle ramla ihop och vissa funderade på att "gå på toaletten"

Då hade det varit 6 timmars festande med enbart skumpa och drinkar! Så konstigt att folk kände sig lite ur balans är ju inte så konstigt. Jag kände hur huvudvärken trängde sig på så jag försökte vara klok och dricka vatten till maten och inser att jag bara blir mer och mer nykter (bakis) av att dricka vatten och får mer och mer ont i huvudet... Hmm.. vet inte om det var så bra ide men...

Sist men inte minst så var det bokat bord inne på Nybron där folk ville avsluta dagen med att dansa lite och shaka loss. Helrör väntade och det var lite svårt att kliva på där kände jag....



När klockan närmade sig midnatt så tackade Karin för sig och gick hemåt. Vilket jag följde med henne då. Tror nog aldrig jag kommit hem vid 00.00 någon lördag och redan varit bakis! Hmmm... men det kanske man borde börja med, för nog mådde jag bättre på söndagen än vad jag gjort när jag festat hela natten!

Men jag hoppas verkligen att Karin hade en trevlig dag/kväll för det var huvudsaken! Hon har många goda vänner omkring sig som verkligen uppskattar henne och det är hon värd!

Du är en underbar vän Karin! Jag är så glad att jag fick vara med på din möhippa!! :) Puss på dig!!


Kommentarer:
Postat av: Karin

Gumman vilka fina filmer....jag gör ju inte alls bort mig :) Usch vad roligt jag hade gumman! Tack för att du finns o för att du var med i lördags, hade inte blivit detsamma utan dig!!!!!

2009-09-21 | 20:30:31
Postat av: Sandra

Du behöver inte alls oroa dig för att du gjort bort dig! Vilket jag vet att du känner.... Jag är imponerad över hur mkt du klarade av och kunde hålla huvudet uppe! :) You rock! ;)

Postat av: madde

nej guh va kul!! xp



grattis till heenne!:)

2009-09-22 | 15:14:25
URL: http://boggens.blogg.se/
Postat av: Sandra

Javisst :)

2009-09-23 | 22:44:02
URL: http://blogg.ckrets.se

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback