Se flere på HITME.NO

Morgonstund har guld i mun...

2009-09-2213:56:55
Skrivet av Sandra Edlund

Sitter i köket och har precis ätit min frukost, som sagt jag har ett omvänt liv. När en "vanlig Svensson" äter lunch äter jag frukost... Men idag drog jag ut lite extra länge på frukosten då jag började dagen med att ta en långpromenad med "Blackie" i det gråa vädret. Trist men givande. Hon höll tempot och jag raskade efter...

Påvägen in tog jag med mig posten och tidningen och gjorde mig en latte till mina skinksmörgåsar. Det är många vuxenpoäng på mig idag. 1. Gå ut och gå i rask takt. 2. Att äta frukost. 3. Att läsa tidningen undertiden som jag äter frukosten... :)
Jag har faktiskt börjat värdera att läsa tidningen hemma. Jag t.o.m. hoppar över att göra det på jobbet bara för att få den här tiden vid frukostbordet med tidningen. Huuur vuxet är inte DET?? ;)

Den stora nyheten i dagens tidning är ju självklart rättegången som började igår med 29-åringen som fortsätter neka sin skyldighet till Stattbranden. Nu när jag sitter och läser om det kom jag på mig själv att man gärna hade velat varit med och se rättegången live. Det är ju otroligt intressant att läsa om allt och ännu mer intressant att få vara där as it happen! De flesta jag träffar säger samma sak "det är klart att det är han som gjort det!" och alla bevis pekar ju mot det men den stora frågan är ju fortfarande; "Vad är motivet?"
Det är läskigt om man tänker på hur samhället fungerar. Kan man ha så mkt makt att man kan påverka en person att göra en sån stor sak som att gå och tända eld på ett hotell?
Jag kommer iaf följa denna rättegång vare sig det kommer vara i rättegången eller vid frukostbordet med min tidning.

Men för er som inte har dagens tidning finns ju som tur är www.ekuriren.se där man kan läsa på nätet.



Klicka på bilden för att komma direkt till artikel om Stattbranden!


Kommentarer:
Postat av: Josefin

Kommer även jag följa, tror jag alla eskilstunabor gör. Även utflyttade. Fan nu blev jag sur, vårt fina stadshotell är ju borta och kommer nog aldrig igen, iaf blir det inte samma sak!

Postat av: Sandra

Nej det är trist! Ska bli intressant och se vad det blir av det sen... Hoppas det kommer igång snart igen!

2009-09-23 | 15:37:25
URL: http://sandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback