Se flere på HITME.NO

Att ge bort en kopp glädje! ;)

2009-09-1811:45:09
Skrivet av Sandra Edlund

Innan vi var bortbjudna igår så bestlutade jag mig för att tillbringa dagen i Babys kontor och överraska honom med att måla om det åt honom!

Det blivande kontoret är vårt förra sovrum på övervåningen. Tanken var att kontoret skulle vara på nedervåningen men efter att det blev sjukt varmt under de hetaste sommardagarna i rummet på övervåningen och att rummet därnere faktiskt är det största rummet så bytte vi! Vilket blev jättebra! Daniel hjälpte till att tapetsera över de fina Pettssons tapeterna som satt innan!



Första våden ska klippas upp för att täcka den gula tapeten med Pettssons bård som ni ser i bakgrunden. Nerslipad och perfekt för att tapetseras över!



Baby hade varit duktig och slipat ner alla kanter!



Dammigt var det!!



Sen började det hända saker!



Tapeten är svart med ett härligt mönster i, specialbeställd för dyra pengar! Men det var det värt ;)

För det blev sååå himla bra när det var klart! Resterande väggar målades vita och nu har vi ett svart/vitt sovrum med touch av ek!

Så för att återgå till rummet på övervåningen så var det inte riktigt i min smak med tapeten där. En fondvägg i mönstrat lila kändes inte bra. Jag verkligen bojkottade det rummet. Vägrade vinkla upp lamellerna och det fick bara vara "the dark room" hela dagarna. Vilket inte känns så bra i längden....

Men nu ska det bli Babys kontor så jag målade över fondväggen så han kan börja fixa iordning där!



Han blev jätteglad när han kom hem och det värmde min dag!
En kopp glädje för det! ;)


Kommentarer:
Postat av: doggy

Specialbeställd tapet. Ser ut som Borosan dom du frågar mig =)



Tycker alltid man åker på att beställa hem då det är nån konspiration tapet- och bygghandlare emellan att bara ha budgettapeter i lager som dessutom har fula mönster.



Just köpt hem en massa rullar Borosan Linné för eget hemmapulande. Kostade också en slant. Tror ni hade kunnat köpa en AC för pengarna och kyla kontoret där det låg =)

2009-09-19 | 05:01:29
Postat av: Sandra

Hej Doggy!



Tyvärr verkar du inte riktigt hänga med i inlägget då inget stämmer i det du skriver...men det kanske var krångligt förklarat, jag vet inte.



En borosan tapet var det inte och tänk att jag t.o.m. la ner tid på att försöka hitta vad det var för tapet, men tyvärr så var kartongen slängd och vem bryr sig egentligen?

Anledningen till att jag skrev specialbeställd och dyr var för att den var 3 gånger så mkt dyrare än medaljong tapeten vi köpte samtidigt.... och tror inte det var medaljongtapeten som var extremt billig precis!



Om den inte fanns i butik pga att den var extremt ful eller dyr, det kan jag inte svara på.... Men jag vet att jag tyckte tapeten var snygg iaf och passade perfekt i rummet!



Hoppas ditt hemmapulande blir bra med de tapeter du valt. Inget i min smak, men smaken är ju som baken...

Postat av: Sandra

Shit.... ett helt rum med Hunkar hade du dessutom.. i snickar kläder... dregglar lite.. ha haha ha

2009-09-20 | 20:35:33

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback