Se flere på HITME.NO

Plockat svamp!

2009-10-1422:04:40
Skrivet av Sandra Edlund

Jag har aldrig plockat svamp i hela mitt liv... vad jag kan minnas, men så var vi ute i skogen idag med hundarna hemma hos mamma och hon visade oss sitt kantarellställe!

Plockade med oss en hel påse kantareller och på hemvägen gick tankarna till hur och vad vi skulle tillaga. Stannade och handlade lite lövbiff och potatis och det fick bli lövbiffsrullader med vitlöksfrästa kantareller i och sen en grädde på det med kantareller i!



Blev så himla gott!! Smaski smask! :) Får bli fler besök hos mammas kantarellställe ;)


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Gyyyyyymt. Duktig du är.. skulle oxå vilja plock svamp och bär.. kanske nästa höst i Vackra Tuna skogarna;)

Kram S

2009-10-14 | 22:14:45
Postat av: Sandra

Det var verkligen sjukt gott! Mkt smak av kantarellerna när de var så färska!

Klart du ska plocka svamp när du är Eskilstuna bo sen ;)

Postat av: Annica

Nu glömmer ni bort vart vi var i dag. Det där är MITT ställe ni får leta eget!!!

Men visst är det gott och lite roligt att plocka själv. Hundarna hade det kul oxå. Och så fick ju Robban så god öl oxå blink,blink KRAMEN Mamma

2009-10-15 | 00:01:22
Postat av: Robban

Det va ju såååååå gott gott :-)!! Min lilla donna är "queen of the kitchen" :-)!!!

2009-10-15 | 10:12:13

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback