Se flere på HITME.NO

Jag känner mig lycklig!

2009-10-0915:28:53
Skrivet av Sandra Edlund

Fler dagar i rad nu som jag verkligen känner mig lyckligt lottad över tillvaron. Du vet den där känslan när du verkligen uppskattar det du har och känner dig tacksam för det. Jag menar... man kan ju vara lycklig utan att veta om det! Så är det nog för ganska många om ni tänker efter. Man känner att man går till jobbet, man äter, man sover..... men är missnöjd med tillvaron av några små anledningar som garanterat är i-landsproblem.

Jag är supernöjd över att jag fortfarande har kvar mitt jobb i dessa svåra tider och det finns stunder då jag undrar hur min väg kommer bli på min arbetsplats men går jag och oroar mig varje dag kanske jag gjort det helt i onödan och mått dåligt över det till ingen anledning.
Jobbet gör att jag kan äta varje dag och sova under det tak vi valt att bo i. Det är lycka!

Sen finns det massa små vägar att välja på hur jag vill leva min vardag och som jag lever just nu trivs jag väldigt bra med. Visst påverkar vädret humöret och möjligheter till att njuta lite extra men även om det regnar och blåser kan jag hitta lyckan inombords (inomhus)



Vad är lycka för dig?


Kommentarer:
Postat av: Ann

Skönt inlägg! Lycka finns i så himla mycket. Tex halloweenmöten :-)

2009-10-09 | 16:00:10
Postat av: Josefin

Lycka för mig är att alla omkring mig är friska och mår bra, eller iaf mår bra. Vissa blir ju aldrig helt friska. Men jag är lycklig varje dag för att de jag älskar mår bra.

Postat av: Thomas

Lycka kan nås genom otaliga vägar och man finner nya lyckovägar varje dag....

En stor källa till lycka är dock att leva nu, inte i ens tankar som alltför ofta kan hamna i dåtiden eller framtiden, men lycka kan också uppnås genom att finna vackra själar på internet ;)



glädje



2009-10-10 | 19:08:38
URL: http://www.nevisoul.com
Postat av: Lola

Att man har hälsan i behåll och vänner och familj som man älskar! Och sen lite halloweenmaskerad och se fram emot så klart;)

hoppas ni hade kul igår! Nästa gång är man med i matchen när man inte är sjuk;( Då blir det all in

Kram Lola

2009-10-11 | 09:16:19
URL: http://Lolisblogg.blogspot.com
Postat av: Sandra

Du är söt!

Lycka varierar.. en dag kan det man varit lycklig över igår, inte ha samma innebörd nästa dag..

Men man bör nog tänka lite oftare på att det man har kan faktiskt försvinna i ett naffs och man måste lära sig att uppskatta allt och alla och aldrig ta någon eller något förgivet.. Det är lycka tror jag.. att förstå vad man har..

2009-10-11 | 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback