Se flere på HITME.NO

Äntligen New Moon!

2009-11-2200:41:29
Skrivet av Sandra Edlund

Sitter i soffan med en stor kopp te vid min sida. Skönt för min hals med lite varmt! Känner mig inte riktigt på topp och nu börjar halsen sträva och hetta :(

Men jag är glad att det inte slagit ut ordentligt, varit lite orolig för det då det nämligen varit dags för dagen då biljetterna till New Moon var beställda. Kom just hem efter att vi tog oss in till stan och åt oss en fin middag på Akropolis. Inte igår man var där och menyn såg precis likadan ut som när jag gick i lågstadiet(!)
Det är klart... varför ändra ett vinnande koncept!?

Sen handlades det popcorn och LITE godis till mig.
Jag är alltid lika rolig... inför varje bio besök MÅSTE jag till Godisland och plocka en fet jäkla godispåse för närmare 100 kr! Sen kommer det roliga... att jag äter kanske 3 bitar!

Denna gång hann vi inte till Godisland så jag var tvungen att panik handla lite godis på en kiosk på vägen och hittade bara 4 sura godisar som jag ville ha och summan på detta blev 4 kr! INTE ENS DE ÅT JAG UPP! Har fortfarande 1 godisbit kvar i jackfickan! Hahahaaa... Ingen godisråtta här inte! ;)

Vidare till bion där alla platser var fulla utom de 2 st som tillhörde oss mitt i salongen! :) Populärt att komma 2 sek innan filmen börjar och alla får resa på sig! That's the way to go!

Helt klart sevärd film! Men det blir lite tråkigt när man vet vad som ska hända hela tiden då jag läste boken. Hade nästan velat fått se alla surprices genom filmen och sen läst boken.
Men bäst av allt var iaf alla 14 åringar som satt och grät och ylade för varje minsta sak. Robban höll på o dö när filmen var slut alla började krama om varandra och torka varandras tårar! :)



För övrigt så har jag kommit en bit till med teckningen




Inte många som gissade så jag antar att det inte var så uppenbart! Men tjejen jag skissat av är ju såklart allas vår superbloggerska; Kenza och här är orginalbilden jag använt mig av:



INGEN som ser liknelserna? LIIITE likt iaf va? :) Kom igen nu!


Kommentarer:
Postat av: Roger Sundberg

MYCKET likt tycker jag, attans bra gjort!



Det är inte lätt att få med de viktiga o avgörande ansiktsdragen så att just identifieringen kopplas ihop. Du borde även kunna göra karikatyrer då de just bygger på ansiktsdragen + överdrivna resterande ansiktsformer, har du provat karikatyrer? :)



// Rodge

Postat av: eMMa

Jag gissade ju faktiskt rätt!!!! :)

2009-11-23 | 10:02:57
URL: http://emmaeklund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Roger: Nej Karikatyrer har jag inte testat än.. kanske vore något att prova :) Som du säger är det svårt att få fram just vissa ansiktsdrag så man förknippar personen med teckningen. Vissa är enklare att rita av och vissa svårare. Insåg att Kenza inte var den enklaste då hon inte har så mkt speciella drag förutom att vara väldigt söt. Men det är hon ju inte ensam om :)



Emma: Gissade du verkligen rätt? Trodde du såg på Facebook efter att du skrivit första gissningen? Men kul om du gissade utan att se på facebook!!

2009-11-23 | 13:21:45
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: eMMa

Skiljer väl några sekunder mellan kommentarerna om jag minns rätt! Så näe ingen aning om facebook :) Väldigt fint gjort iaf, du är verkligen en mångsysslare och en riktigt bra sådan!!! :) puss

2009-11-24 | 11:01:44
Postat av: Sandra

Tack Emma! :) Jag gillar o pyssla o vara kreativ! Jätteroligt att du såg vem det var!! Wiiiiehooo.. nästan så du måste vinna ett pris ;)

2009-11-24 | 14:43:28
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: eMMa

Då vill jag ha en träff med dig under jul när jag kommer hem!!!! :) hihi puss

2009-11-24 | 16:59:19
Postat av: Sandra

Åhhhh.. mer än gärna! VILKET PRIS SEN DÅ... för oss båda ;)

2009-11-24 | 23:38:37
URL: http://sandraedlund.blogg.se/
Postat av: eMMa

Jaaa! Vad mysigt! :) Sen styr vi ihop nått på juldagen med all the girls from school! :D

2009-11-25 | 16:24:17

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback