Se flere på HITME.NO

Framme i Thailand/Koh Samui!

2009-03-2412:38:43
Skrivet av Sandra Edlund

Då var klockan 18.00 thailändsk tid och vi har precis tagit en dusch efter att legat vid poolen hela dagen. En whiskey i det ena glaset (dock inte mitt) och en baylies i det andra (där har vi mitt!!) Det är 31 grader i luften och kvavt och fuktigt i luften!

Det var nästintill 24 timmars resande innan vi äntligen var framme på ön koh samui. Resan har gått otroligt bra skulle jag vilja säga. På arlanda tog vi en avkopplande fika... ja, iaf jag! Baby tog självklart den största bira de hade och en whiskey. Klockan 12.00!


                                  ....Jag dricker en kaffe latte...



                           .....Baby dricker något annat....

Då vi bara bokat varsin flygstol så kändes det som allt kunde hända och vi var nog lite förberedda på det. 13 timmars flygresa mellan Sverige-Bangkok är ju som det är och med en ond rygg hade jag svårt att slappna av, sova var ju bara att glömma! Vi landade 03.30 svensk tid, då jag egentligen brukar bli trött... så för mig var det rena döden att kliva av just då! Vi hämtade bagaget och stod som 2 fån på den enorma flygplatsen. Thailändare ropar och gapar på en om taxiresor hit o dit. Svårt att ignorera alla men det var bara att gå fram till den snällaste Thailändare som hjälpte oss hitta rätt för att leta flyg vidare till Koh Samui.

Klockan var närmare 10.00 thailändsk tid då vi bokade flyg 12.00. Då var klockan 06.00 Svensk tid och vi hade fortfarande inte sovit något. Kändes att vi snart varit vakna i 24 timmar! Seg i bollen men ute var det ljust och fart o fläkt. Lite svårt att ställa om kroppen. Men en starbucks satt fint för att försöka vakna till...



Vi lämnade Bangkok med Bangkok Airways fina flygplan!



Landade en timme senare på Koh Samuis lilla söta flygplats. Den är inte stor vill jag lova...



Vi slogs bakut av en enorm värme och fuktighet. Tog en taxi med ac till hotell Wanta i Lamai och höll tummarna på att de hade lediga rum... annars vette fan vad vi gjort! Lagt oss ner o gråtit tror jag. Tröttheten började verkligen gå en på nerverna nu...
Med vår tur så fanns det rum för oss och vi checkade in, bytte om, tog oss till restaurangen. Beställde in något svalkande och lite phad thai!







Havet framför oss, poolen på vår högra sida och värmen omkring oss!!! Äntligen kunde vi andas ut och njuta av semestern. 14.00 thailändsk tid, 08.00 svensk tid. Efter maten tog vi ett dopp i havet. Det svalkade INTE kan jag meddela. Shit, det är mkt varmare här än vad det var förra året när vi var i Thailand i Januari. Testade poolen, svalkade inte heller. Jag la mig i skuggan och försökte sova lite för att få energi igen.... gissa vad Baby gjort!

Inte la han sig i skuggan iaf.... :)


Kommentarer:
Postat av: Mamsen

Å ,så skönt att höra och se att ni kommit fram Ser skönt ut. Man ska resa medans man är ung för samtidigt är det lite jobbigt. Tänker tanken på att Lasse o jag skulle göra det där då fick ni nog begrava oss tror jag. Ha det så skönt och koppla av ordentligt. Stror kram mamma

2009-03-24 | 14:19:56
Postat av: Anonym

underbart! ha det så bra nu vännen! Kram

Postat av: cia

Hej på er.

Kul att känna igen sig. Är det samma personal? Ha det underbart

Kram på er

2009-03-24 | 14:37:03
Postat av: Ann

Vi tänker på er era stackare! Här har man nästan blåst bort idag så här svettas man inte :-)

Det ser jättevackert ut! Ha det så härligt!

Kram

2009-03-24 | 19:42:30
URL: http://annc.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, jag är lite förvånad över att resan gick så bra.. alltid brukar det vara något som ska strula. Men inte denna gång! Så det är vi glada för!



Mamma: Det är klart ni skulle klara av det här, gäller bara att våga! :)



Eva: Det ska vi verkligen! Hihi..



Cia: Det är både och, samma personal i receptionen. Pojkarna vid poolen är utbytta, iaf igår. Det roliga är att vi bor precis bredvid erat rum som ni hade :)



Ann: Gud känns jättekonstigt o tänka på vilket väder vi lämnade därhemma! Är inte ett dugg ledsen över att vara här måste jag säga! Önskar tiden inte gick så fort bara...



Nej nu ska vi ner o äta lite American Breakfast o "svalka" oss i poolen! Hörs av mer sen!!



KRAM PÅ ER!

2009-03-25 | 04:14:23
URL: http://[email protected]
Postat av: mamsen

Kan bara tillägga att i natt var det minus 11. Burr!!!!!!!!!!!!

Så klaga inte över att det är för varmt noll! !sympati härifrån säger jag. Mamma

2009-03-25 | 04:48:31
Postat av: PaMa

Nu! Vad härligt ni kommer att hare, klaga inte på värmen för här är det kallt (skrapade rutorna i morse) Kul att läsa vad som händer, har kollat på hotellet och det ser riktigt fint ut.

Hare nu bra!



Sawasdee krap/kha

2009-03-25 | 08:53:07
Postat av: Madde

Den där T-shirten som du la ut på bloggen för ett tag sedan, med en tjej som pekar finger- såg jag i Thailand när vi var där i Januari. Så om du inte vann den så kanske du hittar en nu...kanske inte världens kvalité men...



Ha en bra semester! Bra blogg! /Madde

2009-03-25 | 14:23:55
URL: http://metrobloggen.se/maddington
Postat av: Sandra

Tack för tipset! Då ska jag hålla ögonen öppna :)



2009-03-25 | 19:48:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback