Se flere på HITME.NO

Hedemora med Hardrock Hallelujah!

2009-03-0201:01:12
Skrivet av Sandra Edlund

Då har jag moffat i mig massa onyttigheter och legat i soffan och bara jäst! Känner mig lite seg i kroppen men huvudet är självklart pigg och inte det minsta trött... Inte ett dugg oväntat!!

Igår åkte jag ensam med min bil till Hedemora, på plats fanns Sabina och Ella. Kom fram ganska sent och vi tog oss en bit mat i restaurang delen. Direkt när jag kom fram så kände jag igen mig och minns förra gången vi var där då vi körde "Pussycat Dolls undercover" turnen. Det var plankstek till mat och sjukt mkt folk som skrek efter oss när vi klivit av scen.

Det var ca 1 år sen och det verkar ha hänt en hel del...

Den här gången var det ingen meny beställning med plankstek eller oxfile. Förbeställd mat (som dock var supergod) men allt folk hade försvunnit!! Det var sjukt lite folk på hela stället och det såg inte bra ut för oss. Det är så tråkigt att uppträda när det inte är någe folk. Utan publiken blir det lite dött.. haha!



En god tallrik fläskfile med rödvinssky tillsammans med sallad och pommes satt fint innan gig :)

Det märktes att det var länge sen vi sågs för vi satt och babblade på tills vi fick se vad klockan var!! Redan sena till soundcheck. Sprang upp till DJ:en som var lite lustig då han inte hade en aning om tekniska saker bakom knapparna. Skyllde ifrån sig på att han inte var ljudtekniker utan bara DJ. 3 fungerande trådlösa mickar var för mkt begärt så lösningen blev att vi fick ha en sladdmick och 2 trådlösa! SUCK!!



                                      .....halv-rolig soundcheck....

Sen gjorde vi oss snygga (snyggare) innan det var dags att börja jobba.



    Jag och Ella står i dörren och delar och välkomnar de som kom dit!



Innan uppträdandet då vi sippar* på en drink av vår sprit sponsor Pisang Ambon. * Smakade bara av då jag sen skulle köra hem.



                  ......snygga vimplar har vi att ställa upp på plats......









                                           .......show-outfit....



                     .....energy dryck att förtära efter gigget.....



                                      ....sabina visar sin evil-side....



                                         ....men får fort ångest.......



                  ....en snubbe som gillade vår spritsponsor....



Precis när vi höll på att packa bilen och skulle bege oss hemåt så kom Sabinas dramatiska sida fram och utnyttjade en av våra åskådare som skådespelare... Hahaha...

Ett roligt videoklipp:



   "Du är bättre än Carola.... Jag tror att jag är Runar men jag ÄR inte Runar"
___________________________

Nåja, lite roligt hade vi fast det var dåligt med folk :) Men jag tog min kärra och åkte hem när stället stängt klockan 02.00. Mindre rolig hemfärd dock, inte ett dugg trött men lyckades missa avfart mot Eskilstuna från Västerås och åkte omväg på 4 mil... JOBBIG!! Och innan jag kom på vart jag skulle, och vilket håll jag var på väg åt...!! Blondin som man är!

Men jag sussade gott hemma i min säng sen och vaknade utvilad idag! Härligt att sova hemma!


Kommentarer:
Postat av: Ella

Bimbo! haha!

Postat av: Sandra

???

2009-03-03 | 02:44:18
URL: http://blogg.ckrets.se

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback