Se flere på HITME.NO

Gig i Gävle 090307

2009-03-1103:41:36
Skrivet av Sandra Edlund

Batteriet i min kamera hade ju dött så jag var tvugen att ladda den för att kunna lägga in bilderna på datorn.

Men nu har jag lite bilder att dela med mig av...

Stället var Oleary's i Gävle. Vi klampar in där strax efter klockan 20.00 och förväntar oss se melodifestivalen medans vi äter. Till vår besvikelse visar alla tv skärmar någon fotbolls match!!!! Skandal! Men vi kunde lätt övertala personalen att byta kanal, tur var väl att inga hulliganer satt och tittade så det skulle bli fight om vilken kanal.

Men det är roligt o se hur grabbigt det är på en sån sportbar! Vi sa det när vi var där att går grabbarna ut för att äta och ta några öl så hamnar man på ett sånt ställe där det ska kännas så grabbigt som möjligt samtidigt som vi tjejer mer går till något mysigt ställe och tar oss några glas vin till mysig musik.



Grabbgäng bakom oss med bira i högsta hugg! Många skååål hörde vi! :)



        Brudarna på andra sidan bordet :) Maten serverad... *mums*



En hamburger tallrik för min del. Ser liten ut men det var den inte. Just love it när hamburgaren är 100 % nötkött!! Fläskhamburgare kan slänga sig i väggen....


Efter maten tog vi med oss varsin kaffe latte och gick in för att soundchecka! En lite mysko ljudtekniker som var inhyrd för kvällen skulle mecka till ljudet med oss men han vimsade mest till det och vi kom ingen vart... Vi vart lite smått irriterade då vi behövde göra oss iordning inom en hyfsat tidsram.
Sen fick vi reda på varför den stackars ljudteknikern varit lite frånvarande och mest suttit och tittat på sin mobil. Hans dotter låg nämligen på sjukhus och han höll nästan på att bryta ihop när han berättade det...

Snacka om att få dåligt samvete för att vi blivit irriterade.... : /



                                         .....Sara vid mixerbordet......



                           .....Skapligt med knappar och grejer...

Sen gjorde vi iordning oss iaf och gick ner för att mingla runt lite och tyvärr så var det inte så mkt folk men de som var där var väldigt trevliga förutom vissa undantag då.
Hade en stöddig kille som envisades med att stå o hänga vid vårt bord och påpekade lite surt att vi bara var där för att dricka gratis "eller hur??"
Vet inte hur många gånger jag förklarade för honom att jag stod med ett glas vatten och skulle köra hem under natten. Idioter finns det som har sin egna lilla uppfattning om tjejer och turneer! Tragiskt men sant!!



               Supersnygga Ella och Sara (observera vattenglasen! ;))



       en del av publiken... dregen (backyard babies) look a like till höger!

Sen var det dags att uppträda, gick hyfsat bra! Publiken var med och ylade i refrängerna och headbangade!









Efter giget körde vi hem.... det var en lång resa och jag var inte hemma förrän närmare 05.30! Jobbigt att köra när det börjar dra sig mot morgonkvisten. Vette fan om det är så bra heller...

Men hem kom jag iaf och kröp ner i sängen för att sova gott sen!


Kommentarer:
Postat av: Ella

Nu har ja oxå laggt upp fler bilder!!! :-)


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback