Se flere på HITME.NO

God fortsättning...

2009-12-2815:17:26
Skrivet av Sandra Edlund

... eller jag kanske ska börja med att önska God Jul i efterhand. Har ju inte bloggat på ett tag att jag inte ens gjort det!

Det har varit full fart under hela julhelgen att bloggandet har kommit lite skymundan.

Men det har varit en underbar jul, verkligen! Kunde nog inte bli bättre tror jag! Himla mysigt att få fira den med hela tjocka släkten i vårt härliga hus! För en gångs skull kändes huset något litet! Får nog bygga ut nedervåningen tror jag ;)

För min egen del så var det ingen julstress eller irritation över all julklapps inhandel som ska göras i sista stund eller mat som ska fixas. Utan julklapparna var inhandlade i god tid och julmaten stod alla andra för, till stor del. Vi hade nämligen knytis där varje familj blivit tilldelad vad den skulle ta med sig.

Snön låg så fint och solen sken på juldagsmorgonen!



Sjön har blivit till is och lyser med sin frånvaro från vår tomt....



Blackie satt så fint och vaktade julklapparna innan alla stormade in!



Jag gjorde henne sällskap och såg glad ut :)



Bordet stod uppdukat och väntade på att få fullt redan kvällen innan!



Glöggen stod och hölls varm och pepparkakorna var serverade!



Sen var det full fart!

Den ena familjen efter den andra strömmade in och hux flux var det fullt hus med 4 generationer! Vi fixade till maten ihop och åt både kallt och varmt och de berömda mandelformarna till kaffet!

Min bror och mamma glufsar i sig från varmrätterna :)



Men det var inte alla som var så pigga efter all mat. Johan passade på att somna under Kalle Anka :)



Endast Blackie ser ut att vara pigg :) Blackie och Nikki följde med mig ut på tomten och lekte lite istället!





Efter Kalle kom tomten på besök och gav hela familjen julklappar!

Kevin hade julklapparna i sikte :)



Sen var det dags för julklappsutdelning och det var så mkt julklappar! Vilket tog sin lilla tid... men gick ändå oväntat fort mot vad jag hade trott! :) Och jag fick så mycket fint!! Är så himla nöjd över alla mina julklappar. Tusen tack allihopa!

Men mest av alla fick nog lillkillen :) Bland annat fick han denna spiderman dräkt av oss! Passade perfekt!



Inte nog med att det var massa julklappar utan sen var det även dags för den otroligt roliga leken som vi införde förra året. Nämligen en speciell version av julklappsbyte. Förr året fick jag ingen julklapp, detta år fick jag massor och precis vad jag ville ha! :)

Men innan vi började leken delade jag Robban och Johan ut en gemensam julklapp till allihopa där vi spelat in en skiva ihop. Där jag och Johan sjunger och Robban spelar gitarr! Mycket uppskattad skiva blev det :)



Såhär glad blev Pappa Rolf! :)



Hela dagen och kvällen var det full fart i huset och vi är så glada över denna julafton. Helt perfekt!

Hoppas ni haft en lika trevlig julafton som jag haft! :)



Kommentarer:
Postat av: Mamsen

Å så fiiiina bilder. Men det är klart det var ju en toppenkväll. Men nästa år blir det ingen snaps till mormor. När man inte får rätt kläder på kroppen när man ska hem är illa ha,ha Det brukar ju vara Lasses paradnummer...

2009-12-29 | 00:06:18
Postat av: GuRo

Tycker också bilder var fina, en skön julafton hos er med god mat och mycket skratt! Alltid kul att komma till er. Idag nyårsafton, hoppas ni får en trevlig kväll med goda vänner så ses vi nästa år. Gott Nytt År nu och se fram emot 2010.

Kram GuRo

2009-12-31 | 10:58:02

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback