Se flere på HITME.NO

Sicken resa!!!

2009-04-1514:36:23
Skrivet av Sandra Edlund

Thailandsresan har varit otroligt lyckad som ni säkert förstår. Saker o ting har gått betydligt bättre och smidigare än jag någonsin hade kunnat hoppats på att det skulle...

Men visst fanns det sånna situationer som man absolut velat undvikit, speciellt en dag! I dagsläget kan vi skratta åt det och berätta det som en rolig grej. Men under den verkliga tiden så var det mindre kul!

Jag tror precis ALLT hände på samma dag, allt negativt på en gång!

Vi hade varit ute och ätit. Tagit några drinkar och hade jättetrevligt. Vissa drack mer än andra. Jag var ganska tillbakadragen i jämförelse med andra. Det beställdes in buckets hit och dit och vi hängde på ett ställe som hette "Lotus". Där var det alltid drag varje kväll/natt. Fram till klockan 03.00 skrålade det ur högtalarna och folk dansade, härjade och med det höga tidvattnet så stod folk i vattnet och dansade ju längre natten blev!

Det var varmt och folk slängde sig i vattnet för att svalka sig. Där hade vi 3 av "våra" Jenny tog av sig och hoppade i vattnet, Stefan droppade allt, ink. kalsongerna och sprang ner med draken synlig och sen så var det Linnea som också ville bada. Med kamera, plånbok och telefon tog hon så fint av sig kjolen och la alla värde saker inlindat i den. När hon kom upp var allt borta... förutom kjolen!!! Alla semester bilder borta! 3000 bath borta! Telefon med alla nr borta! PUTS VECK! Så himla trist och tragiskt! Ett roligare avslut för henne hade det kunnat blivit...

När klockan närmade sig stängning så fanns det ett ställe till att gå till men jag och Baby bestämde oss för att gå hemåt istället då vi hade bokat snorklingstur dagen efter klockan 10.00. Stefan ville vidare och festa och vi sa till Sandra innan vi gick då hon säger att hon ska följa med Stefan... Så vi går! Men det vi inte visste var att Sandra sen ångrat sig och skulle följa efter oss... Men då det var bäcksvart ute och tidvattnet så högt så lyckades hon springa förbi hotellet då det låg mkt närmare än vad vi trodde. Det var bara ren tur att vi såg det. Tog säkert 2 minuter att gå dit strandvägen.

Så medans vi är hemma går Sandra vidare... och går... och går... och går! Tills hon kommer till slutet av stranden och inser att hon inte hittat hotellet! Går tillbaka och kommer tillbaka till "Lotus"! "Va fan!" Så går hon tillbaka igen... men tillbaka i slutet på strandkanten har hon inte hittat hotellet denna gång heller och inser att hon inte hittar hem!!!
Så hon bestämmer sig för att hon måste sova på stranden, helt själv!!

Där sitter hon, ensam och olycklig när en snäll engelskman kommer fram och frågar om allt är OK.
"No, I can't find my hotel" Säger hon.

Han frågar vart hon bor och följer henne hem, när hon ser Lotus igen så tror hon inte han vet vart det ligger men då pekar han bara några meter bredvid där hotellet låg. Då var klockan 05.00 och hon letat i nästan 2 timmar!

Tur att den snälla mannen följde dig hem, gumman! Vem vet vad som hänt annars!!

Klockan 6 var Stefan tillbaka, klockan 8 var tjejerna tillbaka och som sagt gick båten klockan 10.00! Vi alla var trötta, bakis och sena såklart!
Slängde i oss lite frukost och for sen ut med båten! Jag som känner mig själv väldigt väl när det kommer till båtar och gungande lyckades ta ett åksjukpiller. Men jag var den enda....

Vi alla satte oss i båten, glada i vågen. Utan att veta vad komma skall...





Vi stannade på första stället som var "Shark Bay" där vi skulle snorkla med hajar. "Black Tip Rake Shark" fanns här i viken och kaptenen hade lovat oss att se hajar. Annars fick vi pengarna tillbaka!

Jag som aldrig lyckats med snorkling tidigare då den jämt läckt in vatten och jag ändå inte sett något hade inte så stora förhoppningar på att det skulle vara annorlunda denna gång. Men jävlar i havet! Det var det!! Jag kunde snorkla som alla andra och såg livet från en helt annan vinkel under vattnet. Det var helt underbart! Jag hakade på vår kapten som även var guide och såg hajar 4 gånger!!! Varje gång han såg en haj tog han min hand och liksom "knuffade" fram mig! Haha.. livrädd som jag var fick jag självklart kallsup första gången jag såg hajen dyka upp! Då såg han att jag hade lite imma på glaset så han tröck ner mig och samtidigt ryckte i mina cyklopglasögon! Trodde jag skulle dö... Men det gick bra....

Tillskillnad mot den andra Sandra som någongång under den här tiden fått panikångest under vattnet och trodde på allvar att hon skulle dö! Gungandet hade gjort henne åksjuk och fick panik helt enkelt. Hon skrek på hjälp och det tog ett tag innan de andra förstod att det var allvar. Men hon kom fram till stegen på båten och höll hårt i den då hon behövde lugna ner sig... SAMTIDIGT hade även Robban börjat må dåligt och rejält åksjuk och visste inte att Sandra fått panik i vattnet.
Han simmade tillbaka för att komma upp i båten där Sandra stod och han börja undra om hon skulle flytta sig någongång. Tillslut var han tvungen at "knuffa" bort henne för att komma upp i båten.... där gungade det ju inte mindre.

Själv var jag helt ovetande i vattnet och var skitnöjd över att jag sett hajar gång på gång på gång. Jag hade skitkul! Snorklade för fulla muggar tills jag tittade upp och hörde de andra säga

"Du kan fortsätta snorkla därborta, det är spyor här!!"

Då var det inte lika roligt längre....

"Vem är det som mår dåligt" sa jag.

"Robban"

Robban mådde så illa att han spytt överbord och mådde inte alls bra. Folk började fråga om jag hade några mer åksjuketabletter men icke, de låg kvar på rummet och gjorde ingen nytta alls :(

När spyorna var borta kunde vi alla samlas vid båten igen och diskutera vad vi skulle göra. Ska vi åka tillbaka med Robban och Sandra som mår dåligt eller ska vi vidare till  nästa ställe där de har restaurang och toalett. Vi bestämde oss för att åka vidare till restaurangen i "Mango Bay"



Mango Bay är ett otroligt fint ställe med en restaurang högt uppe på bergen med en enorm utsikt! Men vägen dit var mindre rolig. Jag såg på Robban hur dåligt han mådde och nu var det inte bara spyor som var påväg upp. Det började även röra sig i nästa hål också! Efter vad som kändes som en oändlighet var vi väl framme och det enda vi kunde se vad den extrema trappan som ledde till restaurangen och toaletterna! "Det är inte sant!!"



Sandra började gå, Robban hoppade i för att "svalka" sig lite och sen var det bara att kuta!! Sprang förbi Sandra och in på första bästa toalett där det enda som fanns till papper var lite näsdukar som låg på toalettlocket. Men det var inge snack om saken, det som skulle göras måste göras!!
Efter att han var klar insåg han att det inte gick att spola! Gick ut till Sandra som väntade på den andra toaletten som var upptagen "det går inte att spola här"

Sandra berättar hur han måste gå in och ösa vatten i toalletten för att spola!!! Hahahaha... så det var bara att gå in igen och försöka ösa i vatten så skiten försvann! FY FAAAN!

Själv sprang Sandra in på nästa toalett när den var ledig och gjorde samma sak, det värsta var att på denna toalett så funkade det inte att ösa vattnet, för vattnet försvann inte utan skiten bara fylldes upp till kanten istället!!! "Do not go in there!!" Var det sista som sas innna de lämnade toaletterna!!!

Jag som inte hade lika bråttom upp kom efter att allt detta hänt och när jag kom upp såg Robban ut såhär:



Stefan Sahlin gav goda råd till Robert och agerade programledare :)



Vi satte oss till ro på restaurangen som hade en otrolig utsikt





Vi beställde in lite mat och försökte hitta en lösning på hur Sandra och Robert skulle kunna ta sig hem, förutom att åka båt då. Men det var nästintill omöjligt. Närmast var en gång väg på 20 minuter för att få tag i en taxi. Så vi fick tänka om och försöka hitta andra lösningar. Detta var det bästa vi kom på:



Så vi fick i Robert lite alkohol och soppa och han började få tillbaka färgen i ansiktet. Så när vi hade njutit klart däruppe började vi alla dra oss ner mot båten igen då vi skulle tillbaka. Marcus, som var en av våra resenärer tog en avstickare mot toaletterna innan och medans Robban och jag precis skulle gå ner i trappan hör vi hur någon hulkar från toaletterna!!!

"Vem är det som spyr nu då!" Säger vi...

Ut kommer Marcus från toaletterna och spyr rakt ut! "Det var det värsta jag sett i hela mitt liv!" Ovetande av vad som skett tidigare på toaletterna hade han gått in på Sandras toalett!!! Jag kunde inte sluta skratta! Skulle det någonsin ta slut på detta!!?? Samtidigt som han ska berätta för oss så spyr han åter och åter igen! Hela trappan ner lutar han sig över räcket och spyr!

Hahahahaaa....

Det var verkligen en av de sjukaste resorna någonsin! I flera bemärkelser!

Men vi var lika glada för det! Robban satte sig bak hos kapten och blev bjuden på whiskey och så blev även han glad ;)



Kommentarer:
Postat av: Jenny van Bolderick

Hahahaha så underbara minnen :)

2009-04-15 | 21:55:34
Postat av: Rebecca

Hahaha, det var det roligaste jag läst på länge!!! Helt sjukt ju, men jag vet hur det känns att vara åksjuk/sjösjuk... INTE kul! Rolig läsning iaf :) Kommer du ner till Gbg i sommar eller?? Puss på dig gumman!

2009-04-15 | 23:28:37
Postat av: sandra

jenny: ja visst var det härligt! :) KRAM



rebecca: tänk så fel det kan bli ibland! inge kul alls me sjösjuka!

jag kommer faktiskt till göteborg den 30 maj, ska jobba på ullevi. men annars har robban o jag pratat om att ta en tur i sommar också :) KRAM

Postat av: Sandra

HA ah aha ha ha ha ha ha ha hajag skrattar högt i soffan ha ha ha

Det var verkligen det sjukaste dag jag har varit med om... ha ha ha ha ha ha ha

2009-04-16 | 21:48:56
Postat av: eMMa

hahaha med sånna här inlägg förstår jag verkligen inte om du förlorar läsare!! himla kul att läsa gumman! men jag är en trogen besökare! hihi puss

2009-04-17 | 22:04:51
URL: http://emmaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback