Se flere på HITME.NO

Hemma i Sverige!

2009-04-0815:42:43
Skrivet av Sandra Edlund

Då sitter jag tillbaka i den stora soffan hemma i vardagsrummet i Sverige och det känns helt overkligt vad kallt det är ute!! Även fast våren börjar närma sig så kan man inte tänka sig hur varmt det var nere i Thailand jämfört med här hemma! Kom ut på arlanda i t-shirt och trodde jag skulle dö. Sent igår kväll landade vi och med tidsomställningen var jag sjukt trött och grinig och ville bara sova. Gick knappt att hålla ögonen öppna...

Men nog om tråkiga Sverige! Har ju inte skrivit något sen vi for från Koh Tao, som jag trodde jag skulle... Det var full fart nästan hela tiden i Bangkok. Där kan vi snacka storstad!!

Nästan ett skämt att kalla Stockholm storstad när man sett detta! Trafiken var galen och inte bara under några enstaka timmar utan HELA TIDEN! Du har tåg som går ovanför vägarna, de så kallade "Sky train" I anknytning till det bodde vi. Hotellet hetteAsia hotell och var sjuuukt stort! Betydligt större än vad vi tänkt oss. Rummet likaså. Big Big Big!!

Resan till Bangkok gick bra förutom att jag fick kramper i magen. Vet dock inte av vad! Otroligt jobbigt... Höll i sig under hela vår vistelse och hindrade oss från att uppleva Bangkok till fullo, tyvärr! Men vi hann med en hel del iaf :)

Vi landade i Bangkok precis i tid så att vi hann springa ihop oss med Sandra och Stefan och se lite av vad de köpt och höra vad de upplevt under sina dagar i Bangkok. Sen for de i en taxi mot flygplatsen och vidare till Sverige.

När de åkt var det ent och vi var trötta efter allt resande + min krampande mage så vi bestämde ss för att inte åka långt utan tog oss till en "Rock Bar" som inte låg långt ifrån vårt hotell. Det skulle vara ett band som spelade och det var nog bland sämsta jag hör och sett i hela mitt liv. Vi fick oss ett gott skratt iaf. Beställde in lite käk (soppa) o dryck men blev inte långvariga...

Somnade gott den kvällen men tyvärr så vaknade Baby flera flera gånger under morgonen då han blivit dålig i magen. Så det var många toalettbesök innan vi vågade oss iväg till Chatuchack marknad som endast är under helgerna i Bangkok. En marknad utan dess like! Går inte att beskriva...

Tog oss dit med detta så kallade Sky Train, väldigt smidigt då det fanns en station inne i vårt hotell!!

Väl framme såg det ut såhär:

Ett måste på vårt schema, trots att vi var dåliga båda två så tog vi oss dit och värmen tog kål på oss. Jag som knappt kunnat ätit eller druckit de senaste dygnet hade inga krafter.

...syns på bilden här att jag inte riktigt var i mitt esse....

Vi klarade 2,5 timme sen gav vi upp! Med Sky Train tog vi oss tillbaka till hotellet. Lämnade vad vi shoppat och vilade upp oss några minuter. Men glöm att jag tänkt ligga på hotellrummet!!
Vi bestämde oss för att gå en stund till MBK då det ligger så nära att vi lätt kan gå hem om det krisar. Det var helt klart behagligare då inte värmen tog kål på oss. Hittade direkt inköp och var glad. Vi tvingade oss tillslut att äta lite så det blev snabbt hemgång efter det!

Asjobbigt att magen krampade varje gång jag fått i mig mat eller ansträngde mig! Får liksom inte hända när man bara har några dagar kvar i Bangkok och shopping stod med hög prioritet!

Men efter lite vila så tog jag mig en dusch och gjorde oss klara för att besöka en otrolig bar som vi läst rekomendationer om. Vertigo Bar hette den och låg i Banyan Hotell, 62 våningar upp med en eeeeenorm utsikt över Bangkok stad. Sååååå himla fint och vackert!! Får visa bilder i nästa inlägg...