Se flere på HITME.NO

Tillbaka från Speedway GP

2008-05-2611:53:28
Skrivet av Sandra Edlund

Ja, det var närmare sagt igår jag var tillbaka igen till Eskilstuna. Men det var full rulle hela dagen då det var morsdag att fira!
Baby hämtade mig på stationen sen åkte vi hem till oss för att byta om och packa upp. Vidare hem till mormor då bror och Caroline var där med tårta och väntade.
Fin blomma fick mormor då mamma inte är hemma för att firas. Hon fick nöja sig med ett MMS så länge :)

Sen bar det vidare mot nästa familj och mor/mormor. Hemma hos familjen Peterzons grillades och bjöd på mat i det fina vädret. Så skönt! Hundarna var med och fick leka av sig på deras uteplats! Gick jättebra!!

Sen tittade vi på spektaklet från igår, direktsändningen av Speedway som Robbans pappa spelat in!

Spektaklet säger jag, det var jättetrevligt och kul! Strålande väder på dagen med skinande sol och alltid lika kul att träffa gänget från BSI. 
Tog tåget dit vilket var skönt, brukar föredra att åka egen bil men det var rätt skönt att bara koppla av med en bok och lite musik.



Väl framme på stationen i Göteborg möttes jag av Anders från Svensk Motorsport som tog lite bilder för reportaget. Sen tog vi oss till hotellet jag skulle bo på. Skulle checka in men visade sig att mitt rum inte var städat, så jag fick sätta mig ner i loungen och äta en kyckling pasta sallad så länge!



             Anders med kamera i högsta hugg för att dokumentera!

När jag fick mitt rum var det full fart. Tiden sprang iväg och jag fick stressa mig i ordning som vanligt! Mötte upp en av tjejerna, Julia och så samåkte vi till Ullevi. Vet inte om vår färd blev så bra, missade avhållplatsen och fick säkert gå längre än vad vi skulle gjort om vi inte åkt spårvagn. Hahaha.. typiskt turist i en storstad!

Men efter mkt vandrande kom vi fram, där väntade Caroline och Angelica. Fick kläderna för att byta om och fixa till oss innan det var dags för träning på banan och autografsignering!

 

                                              Behind bild på tjejerna :)



                                              Front bild på mig :)

Sen var dagen igång! Det var fotograferingar, filmning, vinkningar, slängkyssar och allt vad det innebär att vara Gridgirl i ett sånt här sammanhang. Vi svettades och kokade men det fläktade skönt så vi kyldes ner.... och det kan man verkligen säga att vi gjorde i slutet!
När solen gått ner och tävlingen börjat blev det kallare och kallare ju längre kvällen höll på. Månaden maj är inte känt för att ha varma sommarkvällar men detta blev extremt då de hade problem med banan så det var massa avkörningar och omstarter! Att ta av sig jackan var hemskt, att sitta still på stolen och frysa fast till is var nästan ännu värre! Tillsammans blev det en riktig tortyr!
Klockan 22.00 ska det vara slut, tror det var försenat nästan 2 timmar!!!

Många olyckor blev det och den mest allvarliga var Andreas Jonsson som körde in i en kurva rakt framför oss då cykeln åkte före honom och fick bort mudden som ska dämpa smällen så han åkte rakt in i planket! Såg inte roligt ut alls!!

Men grattis till den en annan duktig svensk som kom 2:a! Fredrik Lindgren!! Jätteduktig var han, jag tyckte han förtjänade en vinst men den fick Rune Holta efter en snygg omkörning från gula fältet!!

Bilder brukar vi ha massvis av från detta event men tyvärr så var inte vår käre fotograf Roger Sundberg med denna gång så jag har tyvärr inga mer bilder att visa! Ska se efter om jag kan hitta några på nätet!

Nu ska jag ta o busa med hundarna lite...


Soooolong!



Kommentarer:
Postat av: Julia

haha en bild är bättre än ingen bild. Letat på nätet men inte hittat nått mer :( Hur va direktsändningen? Va vi med mkt? :)

Kramar

Postat av: s

Ditt hår ser riktit sexigt ut på bilderna me like

2008-05-31 | 13:07:39
URL: http://frifot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback