Se flere på HITME.NO

Thailand!

2008-02-0109:53:55
Skrivet av Sandra Edlund

Gårdagen löste sig med at jag var hemma från jobbet. Med tanke på hur den slutade så hade jag varit som en zombie hela natten. Den slutade nämligen redan vid 19.30 tiden... efter att jag pratat med min jobbarkompis om att jag skulle vara hemma, vid ca 19.00 tiden så bestämde jag mig för att försöka vara vaken så länge det gick... somnade sen efter ca 10 minuter efter att vi pratat klart!
Vaknade kl 23.30 i soffan och förflyttade mig in till sängen, somnade några timmar till men kl 05.30 gick det inte längre.. Pigg som en lärka!! *suck*

Gick upp och tog mig lite frukost, plockat lite och bestämde mig för att tvätta. Med tvättpåsen klar gick jag upp till tvättstugan, men då fanns det ingen tid!! Ååååååh! Vanliga oturen!

Well well... nu sitter jag här och tänkte att jag kunde dela med mig med lite bilder från resan!

Resan började med flyg till Phuket där vi blev hämtade på flygplatsen, Tommy heter han och tog oss till Karon Beach där han bokat ett hotellrum för 2 dagar. Hotellet var väldigt enkelt men fräsch och låg 300 meter från havet. Vi var väldigt trötta efter resan, tog en dusch åt lite och sen var det natter för oss!
Vaknade dagen efter och det var molning och regnade! Vad är oddsen på det, så vi tog oss till ett köpcentrum för lite shopping. Hittade dock inte så mkt som vi hoppats på...

Dagen efter bestämde vi oss för att ta oss till Koh Samui, en mindre enkel buss och båt resa skulle ta oss dit! Hela dagen gick åt att komma dit och vi var heeelt slut efter resan... somnade vid 19.00 tiden och vaknade 02.30 och väntade in att frukosten skulle öppna kl 07.00... under tiden såg vi soluppgången. Vackert!

image622

image623

Tog oss en strandpromenad efter frukosten som blev 4 timmar lång och tittade vad det fanns för andra hotell på stranden. Hittade ett hotell som passade oss perfekt med pool precis vid stranden. Där blev vi kvar i en vecka.. trivdes så himla bra. Jättebra service, god mat, goda drinkar och bra boende.

image624

image625

Rekomdenderade detta till våra vänner Cia och Frida som kom ner en vecka efter oss.. så vi bokade rum till de och de stannar nästan hela semestern.

image626

Lite skillnad på Cia och Robban :) Robban har bränt sig så att man knappt känner igen honom i ansiktet, jättesvullen. Stackare....

Vi var ute och åt tillsammans och hade jättetrevligt, provade på att äta Thailänds hummer och bläckfisk. Fick man välja ut vilken fisk du ville äta så tillagad de den...

image628

image627

Robban och jag tog oss på en liten safaritur där vi fick rida på elefant, se apshow, lära oss laga riktig thailänsk mat och kokosmjölk, bada vid vattenfall och åka upp i bergen för att se utsikten.

image629

image630

image631

image633

image634

Tog oss även in til Chaweng beach några dagar och kolla in deras shopping och strand, fikade på starbucks!!

image637

image635

image636

Hade en otroligt härlig vecka på Koh Samui och har verkligen unnat oss massa god mat, goda drinkar, massa fruktfat och badat, solat och myst!!

image647

image638

image642

image643

image640

image641

image639

Haha... Jag vet inte om det är Robban som äter fort eller jag som äter sakta... Vi är nog skyldiga båda två! :P

image645

image644

image646

image648

image649

image650

image651

image652

image653

Översvämning i Chaweng! Regnet öste och drabbade lite översvämning när vi satt i tukk tukken!

image654

På Koh Samui besökte vi konstnären Wirot som jag köpte en tavla av förra gången jag var där! Blev en tavla till detta år som matchar bra ihop med den andra...

image655

I närheten där han håller till ligger "grandma and grandpa" som är ett par stenar som format sig efter det kvinnliga och manliga könet. Så vi gick dit och tog lite bilder också.

image656

När vi hade 3 dagar kvar i Thailand bokade vi hotell i Karon Beach och tog den otroligt tråkiga resan tillbaka. Denna gång var det ännu mer folk i den lilla minibussen och mer packning...

image657

image658

image661

Väl tillbaka i Karon vid solnedgången, sen så träffade vi Sigtor och Ida som kom med flyget samma dag. Tog en bit mat och snackade, dagen efter träffade vi Caroline och Mattias som varit där hela tiden som vi varit på Koh Samui. Jättetrevligt att träffas och prata om vad vi gjort och hänt...

image659

Caroline och Mattias skulle åka till Pathong sista kvällen innan de skulle hem och hade bokat bord på en jättefin restaurang på berget där det serverades en jättegod BBQ buffé. Så vi fick reservationen som de bokat och gick dit på vår sista kväll. Jäääättemysigt var det och oooootroligt god mat!

image660

image662

Efter den trevliga middagen tog vi oss in till Pathong och shoppade och kollade in utelivet. Skapligt galet med alla dessa "girlsbars" Blev erbjuden både det ena och det andra.. Robban blev tom tillfrågad om att köpa kokain.

Thaiboxnings stadium

image665

Robban hittade sin nya kärlek därnere! Hahahaha!

image663

Tidigare under dagen tog vi en båt ut till "Freedom Beach" Otroligt fin strand och solade, badade, snorklade och hade jättetrevligt!!

image667

image666

image664

image668

Sista dagen var det shopping som gällde och fixade om mina naglar, härligt att bli lite ompysslad för så billig peng :)

image669

Det har varit en helt fantastisk resa och jag längtar redan efter att få åka tilbaka!

Thailand thailand thailand....



Kommentarer:
Postat av: Emma

Guuuud så härligt ni har haft det ser jag! Man längtar tillbaka!! :) Välkommen hem, vi måste ses snart!! Hojta till om du ska till Sthlm något!! :) Puss & kram / Emma

Postat av: Jonna

Hej!

Skulle man kunna få veta vad hotellet heter som ni tyckte var så bra? Vore jättesnällt!

Fina bilder!

2008-02-02 | 16:00:48
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se
Postat av: Sandra

Hotellet vi stannade på hette Lamai- Wanta hotell. Riktig guldgruva :)

2008-02-03 | 20:40:04

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback