Se flere på HITME.NO

Anorexia??

2008-02-1913:54:30
Skrivet av Sandra Edlund

image702

Såg en kommentar till denna bild där det står

"anorexia.se lr?"

Jag förstår hur man kan tänka så när man ser bilden. Min arm ser sjukt tanig ut (gissa varför jag började träna!)
Jag reagerade lika mkt när jag såg bilden jag med.
Men anorexia...! JAG!!?? Det är nästan lite skrattretande när jag tänker på det. (och för alla andra som känner mig antar jag)

Min kropp har ett sjukt beteende som jag inte riktigt kan förklara. Den går lite upp och ner hur som helst utan att jag behöver anstränga/tänka mig (för).

Att försöka äta nyttigt istället för att slänga i mig massa skräpmat (som jag gjort tidigare) menas inte att jag på något sätt skulle banta! Strävar bara efter en friskare och sundare livsstil. Vilket jag tycker att alla borde ha.
Jag har svårt att se hur man tex som förälder kan låta sina barn smälla i sig det ena onyttiga efter det andra ännu mer onyttiga mat och så massa godis på det och sen mer gott och mer socker... I mina ögon klingar det illa, antagligen för jag själv inte skulle göra så. 
 
Socker är beroendeframkallande!

Och har man väl fastnat i det är det sjukt jobbigt!

I vilket fall, vill bara säga till alla som påpekar eller undrar, spekulerar och snackar om att jag skulle ha anorexia... så är EJ fallet! Men jag ska (förhoppningsvis) fortsätta träna så jag inte ser ut som ett anorexia fall!

;)


Kommentarer:
Postat av: Jenna

Du är helt sjukt fin ! Att du kan ha en sån vältränad kropp, även om du inte tränar mycket, det förblir en gåta för mig :)
Jag har en fråga , vart bor du
?

2008-02-19 | 19:33:44
Postat av: Sandra

Tackar så mkt :)

Jag bor i metropolen Eskilstuna...

2008-02-19 | 20:08:58
Postat av: mamsen

Hejsan Sandra. Ja du det där med att få höra om att man är ALDELES för smal. det känner jag till Eftersom jag när jag väntade din bror vägde 48 kg. men som jag burkar lite skämtsamt säga. lugn efter 30 så har man INTE det problemet ;-) nu har man tvärtomproblem... Jag undrar alltid när jag ser dej äta. VART FÅR DET PLATS!!! Fortsätt äta och må bra. Träna på du så får man det lite utplacerat på de rätta ställena åxå. Ha det! KRAM mamma.

2008-02-20 | 05:44:17
Postat av: B Black

Perfect as you are Smurf
:-)

2008-02-20 | 10:44:37
Postat av: Tomasen

Jag tror faktiskt inte att armen är den skyldige till anorexi-kommentaren utan det lilla som man ser av din överkropp/mellanpartiet. Förhoppningsvis handlar det bara om en dålig vinkel (för det är det ju ändå) och att du sitter som du gör :)

2008-02-24 | 13:47:09
Postat av: blackburn

snygg bild

2008-02-29 | 20:05:06
Postat av: Hemlis

Lagomt av allt tror jag på du vet godis en gång i veckan , vanlig husmanskost osv..barn ska växa lagomt är själv född-80 & vi fick inte cola o juice till maten every day..

2008-03-02 | 23:03:19
Postat av: Sandra

Håller helt med det sista inlägget :)

2008-03-03 | 12:35:47

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback