Se flere på HITME.NO

Motion Capture

2008-08-1915:26:23
Skrivet av Sandra Edlund

Fick tag i gamla bilder då jag tillsammans med Sigtor Kildal experimenterade med tekniken Motion Capture (MoCap) Samma teknik som användes i filmerna "Sagan om ringen (Gollum)", King Kong, Matrix bla.

Sigtor som jobbar inom TVspels branschen använder sig av denna teknik och fråga mig om jag ville experimentera med detta! Självklart tackade jag JA!
Även SVT fick upp ögonen för detta och ville göra ett reportage.



                   Så här snygg ser man ut i MoCap uniformen!



         Roger assisterar med videokamera under inspelning



                            Framför SVT:s kameror, dansande.

Information om MoCap för er som inte vet vad det är:

Motion capture, motion tracking, or mocap are terms used to describe the process of recording movement and translating the movement onto a digital model. It is used in military, entertainment, sports, and medical applications. In filmmaking it refers to recording actions of human actors, and using that information to animate digital character models in 3D animation. When it includes face, fingers and captures subtle expressions, it is often referred to as performance capture.


Ett videoklipp från inspelningen med söta Gollum:




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback