Se flere på HITME.NO

Helgen över

2007-05-2111:43:37
Skrivet av Sandra Edlund

Då var helgen över och en ny vecka är här. Min jobbar vecka, dock har jag inte varit på jobbet i natt. Hemma och rår om min hals. Inte kunnat sova speciellt bra då min hals värker och irriterar :(
Tyckte jag var duktig där hela veckan, höll mig hemma och var lugn för att ta hand om mig och min hals. Sen kom helgen och jag hade bokat upp mig på olika evenemang och kände mig lite bättre. Men man ska vara försiktig när man är på väg att friskna till.

Fredagen började med att åka ner till Astrid Lindgrens byhåla "Vimmerby", mysig liten stad. Vilket menas en enstaka klubb i hela byn för invånarna att gå till, så det var otroligt blandat folk och de var verkligen inte vana vid att några "brudar från storstäderna" brukar vara där.
Mkt positiv respons från tjejer, vilket alltid är lika kul. Skön krögare vilket alltid är ett plus och en tidig kväll då det stängde kl 02.00.
Skön start på kvällen då vi blev inlåsta i loungen, jag höll på o garva ihjäl mig. Som tur var blev vi utsläppta :)

Detta följdes med en tidig frukost på hotellet då vi skulle tillbaka tidigt för att tjejerna skulle hinna med sitt tåg till sthlm i tid.
Trött och bara jag som hade körkort men det gick bra. Stackars Frida fick sitta bak i mitt lilla "baksäte" som knappt existerar..... i 25 mil!! Men hon klagade inte en enda gång...

image130

                                           Vimmelbilder från stället "Harrys"

Skönt att vara hemma tidigt ändå, fast jag var trött. En sväng nere på stan, lite fika och ett trevligt möte!
Sen bar det hem för en dusch och göra sig fin för nästa tillställning, ett nytt ställe i stan skulle invigas och det skulle bli kul o se hur det utvecklat sig och det visade sig att det var riktigt, riktigt bra! Så glad över att det finns ett bra ställe att gå till nu. Stort, snyggt och bra musik!! Äntligen kommer electrohouse hit till stan! :) Skön klubbmusik!

Men kvällen blev nykter och tidig då jag visste att jag skulle upp 7.30 och köra. Nästa anhalt: Mantorp, där STCC hölls. Riktigt osugen var jag efter min dåliga sömn natten innan och min hals som irriterade mig, kände mig helt enkelt lite "mosig". Men väl där var det jättetrevligt!
Jag "Ms M" och "Ms S" skulle var gridgirls för Mr Ploppen! Han och hans gäng var ett par sköna lirare.
Sånna jobbar vi gärna med fler gånger!
Solen sken från och till och det var trevlig stämning men dock kände jag att jag behövde hem och kurera mig. Ibland måste man lyssna när kroppen säger ifrån också...

image132     

                    "Gridshowen"       

         

                 Ploppens stall, Marie hittade sin bil.. o jag min ;)

Kom hem och slängde mig i soffan med kudde över huvudet somnade jag på 2 röda.
Vaknade sen av besök med Thaimat till min ära! så underbart! Tack tack tack för omtanken!

Sen kom jag aldrig upp. Min kropp behöver reparera sig, tyvärr inte kunnat sova heller...

Dags för lite honung o mjölk för min hals nu.... *tjing tjing*


Kommentarer:
Postat av: Ella

Så det blev en STCC ändå? Blir det fler??

2007-05-22 | 01:19:16
Postat av: Sandra

Jo, det blev det. Dock inte det som vi pratat om tidigare utan en annan grej. Förhoppningsvis blir det fler tillfällen :)


Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback