Se flere på HITME.NO

Babyblå glassbil

2007-05-0919:01:52
Skrivet av Sandra Edlund

Har surfat runt i internetvärlden under eftermiddagen att min högra hand har tappat all värme i mina små knubbiga fingrar. Tittar på handen och den är alldeles likblek/blå och matchar inte alls det fula nagelacket jag just nu har på mig. Usch.. måste göra något åt det där vid ett senare tillfälle.

Kurat ihop mig så gott det går i soffan men fryser ändå, för frusen för att ens gå och stänga fönstret som jag har öppet i "datarummret" Vilka i-lands problem man har va!

Precis ätit lite goda rester från gårdagens kyckling, spenatpasta, brockoli och ädelostsås. Lika gott igår som idag :) Undrar varför jag blivit så dålig på att laga mat på senare år (ååhhh, hör på den!)
Förr i tiden(!) tyckte jag det var roligt att laga mat, fast ett ständigt matproblem jag alltid haft är att jag kan bli hungrig på 2 röda och då ska man inte vänta för länge med att mata mig... Då stöter man på den sämre sidan av mig. Antar att det är därför det har varit enklast att bara mata mig med lite snabbmat :)

Mycket funderingar har cirkulerat i mitt huvud idag. Större problem än "om jag orkar gå o stänga fönstret eller inte" Ställt mig många frågor med vad jag vill... det är ju faktiskt så att ingen annan kan forma mitt liv. Det är ju bara jag som bestämmer hur jag vill ha det, i stora drag! Ska dra ett exempel:

När jag var ute och åkte idag passerade jag en glassbil, som är precis lika blå som när jag var liten tös och jublade varje gång signalen "kom hit alla barn, kom hit alla barn, kom hit o köp en glass" ekade mellan gårdshusen.
Men det var något mer jag reagerade över, som var sig alldeles för likt! "Glassbilskillen" som stiger ur den babyblå bilen är precis samma kille som jag köpte glass av när jag var sådär liten!
Något kalare på hjässan kanske och några ynka rynkor idag. Men är helt säker på att det är samma kille!
Detta fick mig att tänka till.
Det måste ju minst vara 17 år sedan som jag köpte glass av honom (24-17= 7 år.. ja, kan stämma) Vilket troligtvis innebär att han har haft samma jobb de senaste 17 åren.
Gör man inget av livet och bara "är" så kanske man hamnar på samma ställe hela livet, precis som "glassbilskillen".

image97

Men vad vill jag!? Ska det vara så svårt? Känns som det händer saker i mitt liv hela tiden men egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill i stora drag. Hur ser min framtid ut....? Är jag beredd på att satsa om jag kommer fram till det? Troligtvis, men då ska det verkligen kännas rätt....

Djupa funderingar!

Nää.. nu ska jag ta och stänga det där fönstret, hämta lite glass och värma mig med en filt! ;)


Kommentarer:
Postat av: Rob

Allt ordnar sig vännen :) dt vet du ;)

2007-05-10 | 12:38:49

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback